OPF:KCJK012 Angličtina v cestovním ruchu - - Informace o předmětu
KCJK012 Angličtina v cestovním ruchu - 5. část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2009
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Neničková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Neničková
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Cíle předmětu
- Prohloubení a rozšíření slovní zásoby o nezbytnou terminologii z oblasti CR, aktivní užívání znalostí gramatických struktur, překlad tématicky zaměřených vět s využitím lexika a gramatických znalostí, procvičování a rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, čtení a psaní v CR na základě autentických písemných materiálů a magnetofonových nahrávek. Důraz klást na přesné zachycení důležitých informací na základě poslechu - data, čas, instrukce, zákazy a příkazy, konverzační pohotovost při přijímání objednávek zájezdů, při řešení stížností. Komplexní komunikační dovednosti rozvíjet při řešení problémových situací. Důraz se klade na jazykovou přípravu průvodce CR, manažera cestovní kanceláře a tour operátora s marketingovými a propagačními schopnostmi s uvědomělým používáním jazyka z hlediska adekvátnosti situace a řešení problémů v cizím jazyce.
- Osnova
- 1. Historie a rozvoj turismu, turisticky atraktivní místa, specifika jednotlivých míst, geografie turismu.
2. Organizace a struktura turismu, statistické informace o turismu, práce v oblasti turismu, zájem o pracovní nabídky v oblasti turismu.
3. Konverzační pohotovost ve službách zahraniční cestovní kanceláře, vyřizování objednávek, uspokojování potřeb klientů, zařizování víz, telefonní pohotovost v práci zástupce CK.
4. Komunikační dovednosti v zájezdové činnosti CK, role tour operátora, vyjednávání, vedení jednání, vyřizování stížností, celní a pasové doklady a jejich vyplňování.
5. Letecká doprava, poskytnutí přesných informací a jejich předání klientům, tiskopisy a jejich vyplňování.
6. Lodní doprava, informace klientům o lodních spojeních a vypracování itineráře zájezdu.
7. Silniční a železniční doprava, informace z jízdních řádů, dopravní terminologie z oblasti CR, sjednávání pronájmu vozidel a pojištění, řešení problémů, poskytování rad, zasílání faxů.
8. Pracovní agenda průvodce, vyřizování cestovních dokladů, zajišťování jízdenek, letenek, rezervace, pojištění, vyplňování formulářů.
9. Lexika z oblasti propagace turisticky zajímavých míst, propagace zajímavých míst přípravou brožur, poskytování rad a doporučení, ubytovací služby a typy ubytování..
10. Průvodcovské služby, osobnost průvodce, příprava průvodce CR v cizím jazyce, přebírání telefonických vzkazů, poskytování informací.
11. Propagace a marketing, reklamy a nabídky služeb, příprava konferencí, příprava webovských stránek turisticky atraktivních míst.
12. Rozvoj turismu, trendy a budoucnost turismu, globalizace, přínos a negativní dopad turismu.
- 1. Historie a rozvoj turismu, turisticky atraktivní místa, specifika jednotlivých míst, geografie turismu.
- Literatura
- Informace učitele
- Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem a soubornou zkouškou. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: souborná zkouška.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2009/KCJK012