KCJKK020S Business Reading

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2009
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Emil Horký, PhD. (přednášející)
Garance
Mgr. Emil Horký, PhD.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s pragmalingvistickými aspekty textů a technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Teoretický výklad různých čtecích technik
    2. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
    3. Skimming, scanning, struktura textu
    4. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad významu z kontextu
    5. Frazeologie, úvod do idiomů
    Obsah předmětu:
    Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
    1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
    2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
    3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
    4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
    5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
    6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
    7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
    8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba
Literatura
    povinná literatura
  • Autentické materiály z tisku a internetu. info
  • HORKÝ, E., SUCHOŇOVÁ, H. Business Reading. z tisku. info
    doporučená literatura
  • GREENALL, S. Effective Reading. London: Cambrigde University Press, 2002. info
  • SPACK, R. Guideline. London: Cambridge University Press, 2002. info
  • PAKENHAM, K. J. Making Connections. London: Cambridge University Press, 2002. info
  • REVELL, R., SWEENEY, S. Reading Business English. London: Cambridge University Press, 2002. info
  • KRAHNKE, K. Reading Together. London: Cambridge University Press, 2002. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě úspěšného absolvování jednoho písemného testu, jednoho ústního testu a vypracování seminární práce. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011.