OPF:KCJKKN11 Němčina 1 - část 1. - Informace o předmětu
KCJKKN11 Němčina 1 - část 1.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2009
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Květuše Mozielowská (přednášející)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Irina Ruberova (přednášející) - Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Účetnictví a daně (program OPF, B_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Osnova
- 1. Unternehmen
Úspěšné prezentování firmy v zahraničí a navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami.
2. Unternehmen
Popis konkurenční firmy, sledování informací v tisku o zahraničních firmách.
3. Unternehmen
Popis firmy (rok založení, místo založení, počet zaměstnanců, výrobky dodavatelské firmy, struktura firmy, finanční zajištění, export, významní zákazníci). Slovní zásoba k tématu, slovesné vazby, zajmenná příslovce, nepřímá řeč, četba s porozuměním.
4. Existenzgründung
Problémy s náklady a výnosy firmy (nájem, elektřina, mzdy, daně, apod.).
5. Existenzgründung
Otázky zdravotního a sociálního pojištění v německém prostředí.
6. Existenzgründung
Problematika samostatně výdělečné činnosti, fixní a podnikové náklady. Daňové právní předpisy, správné sestavení podnikatelského záměru, právní formy podniku.
7. Existenzgründung
Druhy podnikatelských plánů (investiční, finanční, plán rentability, likvidity, plán obratu, plán nákladů apod.) a jejich formální stránka, skloňování přídavného jména v přívlastku, trpný rod po způsobovém slovesu, préteritum.
8. Logistik
Četba reklamních nabídek logistických firem.
9. Logistik
Vyplňování dotazníku k požadovanému transportu, činnosti logistické firmy. Pracovní den přepravce.
10. Logistik
Inzeráty v novinách, vyplňování dotazníku, gramatické jevy: přívlastkové věty, trpný rod, skloňování členu.
11. Geschäftsbrief
Pojmenování jednotlivých částí obchodního dopisu.
12. Geschäftsbrief
Inzeráty v německých novinách, formulování dopisu, přijímací pohovor, životopis.
13. Geschäftsbrief
Navazování kontaktů s obchodními partnery, obsah obchodního dopisu, stavba obchodního dopisu, sestavování životopisu.
- 1. Unternehmen
- Literatura
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Přímá výuka - 8 h (2x4 h.); samostudium 40 h; příprava na test 22 h; celková zátěž 70 h.
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2009/KCJKKN11