OPF:MARKCST Cenová strategie a taktika - Informace o předmětu
MARKCST Cenová strategie a taktika
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2009
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Marta Wilczková (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
2. Strategie a plánování cenové tvorby
3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad
4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty
5. Proces prognózování cen
6. Cenová tvorba v organizacích služeb
7. Ceny na mezinárodních trzích
8. Ekonomie a cenová tvorba
9. Funkce nákladů v tvorbě cen
10. Analýza nákladů aktivit organizace
11. Řízení nákladů
12. Tvorba cen a právní aspekty
13. Aktuální problémy cenové tvorby
- 1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- WILCZKOVÁ, M. Cenová strategie a taktika. Karviná SU OPF, 2008. info
- DOYLE D.P. Strategické řízení nákladů. Praha: ASPI, 2002. ISBN 80-7357-189-7. info
- JANEČKOVÁ, L., MECHÚR, R. Cenová strategie a taktika. Karviná: OPF SLU, 1997. ISBN 80-85879-65-4. info
- HANNA, N., DODGE, H., R. Pricing. Zásady a postupy tvorby cen. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-34-4. info
- doporučená literatura
- NĚMEC, V. Ekonomika výrobních živností a malých podniků. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-57-2. info
- NAGLE T.T., HOLDEN R.K. The Strategy And Tactics Of Pricing - A Guide To Profitable Decision Making. Second Edition, Prentice Hall, 1995. info
- STEPHEN L. MONTGOMERY. Profitable Pricing Strategies. MC Graw. Hill Book Comps, 1988. info
- HIRSHLEIFER, J. Price Teory and Aplications. Prentice Hall, 1984. info
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2009/MARKCST