OPF:MARPSMG Strategický marketing - Informace o předmětu
MARPSMG Strategický marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2010
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Dr. Habil. Ryszard Barcik (přednášející)
Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (přednášející)
prof. Dr. Habil. Ryszard Barcik (cvičící)
Ing. Zdeněk Bednarčík (cvičící)
Ing. Jana Ošková (cvičící)
Ing. Iveta Šablaturová (cvičící)
Ing. Michal Šťastný (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Manažerská informatika (program OPF, N_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z předmětu marketing a z předmětu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
- Osnova
1. Metodologie strategického marketingu
2. Strategické marketingové řízení
3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,analýzy vnějšího okolí
4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,interní analýzy ,SWOT analýza.
5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,marketingové cíle,sestavení plánu
6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
7. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
8. Metodika firemní marketingové strategie
9. Marketingový informační systém,prognostické metody
10. Mezinárodní marketingové strategie.
11.Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
12.Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
13.Organizační modely marketingového managementu na podporu strategické orientace
firmy
- Literatura
- povinná literatura
- KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
- BEDNARČÍK, Z. Strategický marketing. Karviná SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-436-2. info
- H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
- doporučená literatura
- KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
- SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
- SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
- PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80 7169-461-4. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Informace učitele
- průběžný test, 70 % účast na seminářích, písemná forma zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2010/MARPSMG