OPF:MARCOBS Obchodní společnosti - Informace o předmětu
MARCOBS Obchodní společnosti
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2011
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky obchodních společností s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodního podniku. Předmět je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
- Osnova
- 1. Okolí obchodní společnosti
2. Strategie obchodní společnosti
3. Marketingové cíle obchodních společností
4. Územní a tržní analýza
5. Řízení a plánování prodeje
6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
7. Formy koncentrace a kooperace v obchodě
8. Řízení lidských zdrojů (vybrané problémy)
9. Mzdové systémy v obchodě a pracovní motivace
10. Pracovní procesy v obchodním provozu
11. Organizace práce v obchodním provozu
12. Manažérský systém informací
13. Bezpečnostní management
- 1. Okolí obchodní společnosti
- Literatura
- povinná literatura
- STARZYCZNÁ, H. Obchodní firmy ( vybrané problémy řízení). Karviná: SU OPF, 2001. ISBN 80-7248-124-X. info
- CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
- JINDRA, J. Obchodní firmy. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-8. info
- doporučená literatura
- GITMAN,L., MCDANIEL,C. The Future of Business. Cincinnati: SouthWestern, 2003. ISBN 0-324-1212575-5. info
- KOL. Koncentrace obchodních firem na českém trhu. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0204-6. info
- STARZYCZNÁ, H., STEINER, J. Maloobchod v českých zemích v proměnách let 1918-2000. Karviná: OPF SU, 2000. ISBN 80-7248-084-. info
- STARZYCZNÁ, H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). (doktorská disertační práce) Ostrava: VŠB-TU, 1999. info
- PRAŽSKÁ. L., JINDRA, J. Obchodní podnikání. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1997. ISBN 80-85943-48-4. info
- PRAŽSKÁ, L. Řízení obchodních firem. Praha: VŠE, 1995. ISBN 8O-7079-651-. info
- ZDRAŽILOVÁ, D., KHELEROVÁ, V. Management obchodní firmy. Praha, 1994. ISBN 80-85623-72-2. info
- JINDRA, J. Retailing v USA. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-364-3. info
- BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-25-X. info
- MASON, J., B., MAYER, M., L. Modern Retailing. Boston: Homewood Ing., 1990. ISBN 0-256-07959-5. info
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2011/MARCOBS