MARKCST Cenová strategie a taktika

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2012
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
    2. Strategie a plánování cenové tvorby
    3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad
    4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty
    5. Proces prognózování cen
    6. Cenová tvorba v organizacích služeb
    7. Ceny na mezinárodních trzích
    8. Ekonomie a cenová tvorba
    9. Funkce nákladů v tvorbě cen
    10. Analýza nákladů aktivit organizace
    11. Řízení nákladů
    12. Tvorba cen a právní aspekty
    13. Aktuální problémy cenové tvorby
Literatura
    povinná literatura
  • WILCZKOVÁ, M. Cenová strategie a taktika. Karviná SU OPF, 2008. info
  • DOYLE D.P. Strategické řízení nákladů. Praha: ASPI, 2002. ISBN 80-7357-189-7. info
  • JANEČKOVÁ, L., MECHÚR, R. Cenová strategie a taktika. Karviná: OPF SLU, 1997. ISBN 80-85879-65-4. info
  • HANNA, N., DODGE, H., R. Pricing. Zásady a postupy tvorby cen. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-34-4. info
    doporučená literatura
  • NĚMEC, V. Ekonomika výrobních živností a malých podniků. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-57-2. info
  • NAGLE T.T., HOLDEN R.K. The Strategy And Tactics Of Pricing - A Guide To Profitable Decision Making. Second Edition, Prentice Hall, 1995. info
  • STEPHEN L. MONTGOMERY. Profitable Pricing Strategies. MC Graw. Hill Book Comps, 1988. info
  • HIRSHLEIFER, J. Price Teory and Aplications. Prentice Hall, 1984. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
seminární práce, zápočtový test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2013.