OPF:CVABPZTD Základy turistické destinace - Informace o předmětu
CVABPZTD Základy turistické destinace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2015
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Peter Čuka, PhD. (přednášející)
doc. PaedDr. Peter Čuka, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Peter Čuka, PhD.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky předmětu
2. Základní územní formy, územní plán a strategie územního celku
3. Přínosy cestovního ruchu pro územní celek i možné nevýhody
4. Definování pojmu turistické destinace a její charakteristické rysy.
5. Potenciál cestovního ruchu v turistické destinaci
6. Zásady a postup při založení turistické destinace
7. Operativní řízení turistické destinace
8. Zásady tvorby i využívání týmů a problematika vůdcovství
9. Strategické řízení turistické destinace - tvorba strategie cestovního ruchu
10. Marketing turistické destinace a postupy demarketingu
11. Tvorba a inovace produktů turistické destinace
12. Zakládání společných podniků cestovního ruchu v rámci turistické destinace
13. Výskyt, druhy a řešení krizových situací v turistické destinaci
- 1. Úvod do problematiky předmětu
- Literatura
- povinná literatura
- LEDNICKÝ, V., PYKA J. Management turistické destinace. Karviná: OPF SU, 2011. ISBN 978-80-7248-637-3. info
- NEJDL, K. Management destinace CR. Praha: VŠH, 2010. ISBN 978-80-87411-08-7. info
- VAJČEROVÁ, I. Destinační management. Brno: PEF MU, 2009. ISBN 978-80-7375-333-7. info
- HOLEŠINSKÁ, A. Destinační management aneb jak řídit turistickou destinaci. Brno: ESF MU, 2007. ISBN 978-80-210-4500-2. info
- doporučená literatura
- VYSTOUPIL, J., ŠAUER, M., HOLEŠINSKÁ, A., METELKOVÁ, P. Marketing cestovního ruchu. Brno: ESF, 2007. ISBN 978-80-210-4240-7. info
- PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1014-5. info
- VOJTOVÁ, L. Ochrana a regenerace kulturních hodnot v území. Brno: ESF MU, 2006. ISBN 80-210-4165-X. info
- LEDNICKÝ, V. Využití technických památek v českém cestovním ruchu. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2004. ISBN 80-248-0611-8. info
- LEDNICKÝ, V. Tvorba strategie územního celku. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU, 2003. ISBN 80-248-0468-9. info
- INDROVÁ, J., VOŘÍŠEK, T. Yield management a jeho uplatnění v hotelnictví. Praha: VŠE, 1997. ISBN 80-77079-752-5. info
- Informace učitele
- Povinná 50 % aktivní účast na seminářích, vypracování seminární práce ve stanoveném rozsahu a zaměřenou na prezentaci vybrané turistické destinace.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 68 Přednáška 36 Seminář 13 Zkouška 40 Celkem 157 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2015/CVABPZTD