PEMDAMRV Marketing and Customer Relationship Management

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2016
Rozsah
Přednáška 24 HOD/SEM. 10 kr. Ukončení: dzk.
Vyučující
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Ing. Roman Šperka, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Prohloubit znalosti absolventů magisterského studia o současné teoretické a metodické přístupy a praktické poznatky v oblasti marketingu a řízení vztahů se zákazníky a jejich nákupního chování. Cílem předmětu je seznámit doktorandy s nezbytností diferencovaného řízení vztahu se zákazníky, s konceptem hodnoty zákazníka, který lze vnímat jako nástroj konkurenční výhody firem a strategického marketingového řízení. Záměrem je propojit řízení vztahů se zákazníky s jejich chováním, s vlivem na spokojenost a loajalitu.
Osnova
  • 1. Marketingové koncepce a jejich vývoj, od transakčního marketingu ke vztahovému (relačnímu), trendy vývoje
    2. Vztahový marketing a model 6 trhů
    3. CRM řízení vztahů se zákazníky, jeho podstata, cíle, vývoj definic a názorů na CRM
    4. Architektura aplikace CRM: analytické CRM, operativní a kolaborativní CRM
    5. Výhody a přínosy CRM, současná řešení CRM
    6. Orientace na zákazníka a jeho hodnota, marketingové pojetí hodnoty pro zákazníka, hodnotové inovace
    7. Diferencované řízení vztahů se zákazníky
    8. Zákazník a jeho nákupní chování, typologie spotřebitelů
    9. Faktory působící na nákupní a spotřební chování, vlivy globalizace a regionální trendy
    10. Modely chování spotřebitelů
    11. Výzkumy v oblasti CRM a chování zákazníků, informace o zákaznících a jejich analýza
Literatura
    povinná literatura
  • KUMAR, V. Customer relationship management: concepts and cases. New Delphi: Raj Press, 2012. ISBN 978-81-203-3538-7. info
  • KARDES, F., R., CRONLEY, M., L. and T. CLINE. Consumer Behavior. South Western College, 2011. ISBN 978-0-538-74688-5. info
    doporučená literatura
  • CHRISTOPHER, M., A. PAYNE a D. BALLANTYNE. Relationship Marketing. Creating Stakeholder Value. Oxford: Elsevier, 2012. ISBN 978-0-7506-4839-4. info
  • PETER, J. P., OLSON, C. J. Consumer behavior and Marketing Strategy. 9th ed. New York: Mc Graw Education., 2010. ISBN 978-007-126781-6. info
Metody hodnocení
Ústní zkouška
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Zpracování seminární práce v rozsahu cca 15-20 stran s přihlédnutím k tématu dizertační práce, prezentace práce v rámci rozpravy a zodpovězení 2-3 dotazů podle struktury předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2021, léto 2023, zima 2023, zima 2024.