OPF:PEMDAMRV Marketing and CRM - Informace o předmětu
PEMDAMRV Marketing and Customer Relationship Management
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2016
- Rozsah
- Přednáška 24 HOD/SEM. 10 kr. Ukončení: dzk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Ing. Roman Šperka, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business Economics and Management (program OPF, D_EKOMAN4)
- Cíle předmětu
- Prohloubit znalosti absolventů magisterského studia o současné teoretické a metodické přístupy a praktické poznatky v oblasti marketingu a řízení vztahů se zákazníky a jejich nákupního chování. Cílem předmětu je seznámit doktorandy s nezbytností diferencovaného řízení vztahu se zákazníky, s konceptem hodnoty zákazníka, který lze vnímat jako nástroj konkurenční výhody firem a strategického marketingového řízení. Záměrem je propojit řízení vztahů se zákazníky s jejich chováním, s vlivem na spokojenost a loajalitu.
- Osnova
- 1. Marketingové koncepce a jejich vývoj, od transakčního marketingu ke vztahovému (relačnímu), trendy vývoje
2. Vztahový marketing a model 6 trhů
3. CRM řízení vztahů se zákazníky, jeho podstata, cíle, vývoj definic a názorů na CRM
4. Architektura aplikace CRM: analytické CRM, operativní a kolaborativní CRM
5. Výhody a přínosy CRM, současná řešení CRM
6. Orientace na zákazníka a jeho hodnota, marketingové pojetí hodnoty pro zákazníka, hodnotové inovace
7. Diferencované řízení vztahů se zákazníky
8. Zákazník a jeho nákupní chování, typologie spotřebitelů
9. Faktory působící na nákupní a spotřební chování, vlivy globalizace a regionální trendy
10. Modely chování spotřebitelů
11. Výzkumy v oblasti CRM a chování zákazníků, informace o zákaznících a jejich analýza
- 1. Marketingové koncepce a jejich vývoj, od transakčního marketingu ke vztahovému (relačnímu), trendy vývoje
- Literatura
- povinná literatura
- KUMAR, V. Customer relationship management: concepts and cases. New Delphi: Raj Press, 2012. ISBN 978-81-203-3538-7. info
- KARDES, F., R., CRONLEY, M., L. and T. CLINE. Consumer Behavior. South Western College, 2011. ISBN 978-0-538-74688-5. info
- doporučená literatura
- CHRISTOPHER, M., A. PAYNE a D. BALLANTYNE. Relationship Marketing. Creating Stakeholder Value. Oxford: Elsevier, 2012. ISBN 978-0-7506-4839-4. info
- PETER, J. P., OLSON, C. J. Consumer behavior and Marketing Strategy. 9th ed. New York: Mc Graw Education., 2010. ISBN 978-007-126781-6. info
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Zpracování seminární práce v rozsahu cca 15-20 stran s přihlédnutím k tématu dizertační práce, prezentace práce v rámci rozpravy a zodpovězení 2-3 dotazů podle struktury předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2016/PEMDAMRV