CVAPN24 Němčina 2 - část 4.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2017
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Předpoklady
Student si může zapsat část 4., má-li splněny části 1., 2. a 3., případně studuje-li současně části 3. a 4.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Předmět zahrnuje všechny fáze písemného styku mezi hotelem, hostem a cestovní kanceláří, přičemž je důraz kladen na moderní styl písemné komunikace. Cvičení a úlohy jsou orientovány na praxi a vedou k úspěšnému porozumění textu a k efektivnímu způsobu písemné komunikace s přihlédnutím k moderním komunikačním médiím. Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností dostatečných k řešení základních situací ve sféře obecného a/nebo profesního jazyka. Předmět formuje cizojazyčné návyky posluchačů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům společenského styku a umět je aplikovat, reagovat v běžných každodenních situacích. Zaměřuje se na možné situace, se kterými přicházejí do styku zaměstnanci hotelu a turistických zařízení. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
Osnova
  • 1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
    2. Anfrage
    3. Angebot
    4. Gegenangebot
    5. Abschlägige Antwort
    6. Reservierung
    7. Bestätigung der Reservierung
    8. Änderung und Bestätigung
    9. Annullierung
    10. Abrechnung
    11. Informationen über Hoteldienstleistungen
    12. Reklamation
    13. Antwort auf Reklamation
    1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
    Der deutsche Standard-Geschäftsbrief. Die Form der kaufmännischen Mitteilungen - Geschäftsbrief, Telefax und E-Mail.
    2. Anfrage
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    3. Angebot
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    4. Gegenangebot
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    5. Abschlägige Antwort
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    6. Reservierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    7. Bestätigung der Reservierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    8. Änderung und Bestätigung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    9. Annullierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    10. Abrechnung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    11. Informationen über Hoteldienstleistungen
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    12. Reklamation
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    13. Antwort auf Reklamation
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
Literatura
    povinná literatura
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-001647-X. info
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Test
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zkouškou. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Student si může zapsat část 4., má-li splněny části 1., 2. a 3., případně studuje-li současně části 3. a 4.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019.