PEMDKSMR Strategické marketingové řízení

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2017
Rozsah
Přednáška 40 HOD/SEM. 15 kr. Ukončení: dzk.
Vyučující
prof. Ing. Jaroslav Kita, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Rozšířit znalosti v oblasti využívání marketingových metod a postupů v řízení firem. Dále rozvinout schopnosti samostatně vypracovávat tržní analýzy s ohledem na změny marketingového prostředí na jejich základě vytvářet marketingové strategie. Součástí předmětu je prohloubit znalosti v oblasti logistiky v marketingu.
Osnova
  • 1. Metodologie strategického marketingu.
    2. Marketingová situační analýza a predikce vývoje prostředí.
    3. Strategické marketingové cíle a marketingové strategie.
    4. Tvorba marketingových podpůrných programů.
    5. Strategický marketingový proces - realizační etapa.
    6. Strategický význam transformací v podnikové sféře.
    7. Strategický marketing a vývojové trendy.
    8. Logistika v marketingu.
    9. Teoretické a praktické aspekty logistických strategií.
Literatura
    povinná literatura
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
  • JIRSÁK, P. MERVART, M., VINŠ, M. Logistika pro ekonomiky - vstupní logistika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-958-6. info
  • WILSON, R. M. S., GILLIGAN, C. Strategic Marketing Planning. Amsterdam: Elsevier, 2009. ISBN 978-1-85617-617-0. info
  • HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., ODEHNALOVÁ, D., VYKYPĚL, O. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha: C.H.Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8. info
  • Mc DONALD, M. Marketing plans: how to prepare them, how to use them. Amsterdam: Elsevier, 2007. ISBN 978-0-7506-8386-9. info
  • KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
    doporučená literatura
  • BOWERSOX, D., J. Supply Chain Logistics Management. McGraw-Hill, 2012. ISBN 978-0-071-32621-6. info
  • KERIN, R. A., HARTLEY, S. W., RUDELIUS, W. Marketing. New York: Mc Graw-Hill, 2011. ISBN 978-0-07-352993-6. info
  • STARZYCZNÁ, H. Transformace maloobchodu v České a Slovenské republice v letech 1993-2003 v jejích historických souvislostech. Vědecká monografie. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-666-3. info
  • DARROCH, J. Marketing Through Turbulent Times. New York: Palgrawe, 2010. ISBN 978-0-230-23730-8. info
  • STEHLÍK, A., KAPOUN, J. Logistika pro manažery. Praha:Ekopress, 2008. ISBN 978-80-86929-37-8. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. info
  • STARZYCZNÁ, H., KAUEROVÁ, L., PELLEŠOVÁ, P., SVOBODOVÁ, H. a KOL. Metodologie marketingu vztahů a její postavení v rámci strategického marketingu a řízení vztahů se zákazníkem (CRM)-praktické využití. Karviná: SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-451-5. info
  • ŠTŮSEK, J. Řízení provozu v logistických řetězcích. Praha: C.H.Beck, 2007. ISBN 978-807-179-534-6. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Kombinovaná zkouška
Informace učitele
Seminární práce v rozsahu 10 - 15 stran + přílohy, obhajoba u zkoušky.
AktivityNáročnost [h]
Konzultace16
Ostatní studijní zátěž370
Přednáška24
Zkouška40
Celkem450
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019.