CVABANS2 German for Tourism 2

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Předpoklady
Předmět může být zapsán po absolvování předmětu BPNS1 (Cizí jazyk pro cestovní ruch - NJ1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je navázat na získané dovednosti z předchozí části a prohloubit slovní zásobu v oblasti terminologie CR, aktivní užívání znalostí gramatických struktur, procvičování a rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, čtení a psaní v oblasti turismu na základě autentických písemných materiálů a audio nahrávek na úrovni B2. Důraz je kladen na přesné zachycení důležitých informací na základě poslechu a konverzační pohotovost při přijímání a vyřizování objednávek zájezdů, při řešení stížností a řešení problémových situací. Důraz se klade na jazykovou přípravu s uvědomělým používáním jazyka z hlediska adekvátnosti situace a současně připravit studenty na řešení profesních problémů v cizím jazyce.
Osnova
  • 1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
    2. Anfrage
    3. Angebot
    4. Gegenangebot
    5. Abschlägige Antwort
    6. Reservierung
    7. Bestätigung der Reservierung
    8. Änderung und Bestätigung
    9. Annullierung
    10. Abrechnung
    11. Informationen über Hoteldienstleistungen
    12. Reklamation
    13. Antwort auf Reklamation
    1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
    Der deutsche Standard-Geschäftsbrief. Die Form der kaufmännischen Mitteilungen ? Geschäftsbrief, Telefax und E-Mail.
    2. Anfrage
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    3. Angebot
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    4. Gegenangebot
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    5. Abschlägige Antwort
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    6. Reservierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    7. Bestätigung der Reservierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    8. Änderung und Bestätigung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    9. Annullierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    10. Abrechnung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    11. Informationen über Hoteldienstleistungen
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    12. Reklamation
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
    13. Antwort auf Reklamation
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
Literatura
    povinná literatura
  • Höppnerová Věra. Deutsch im Tourismus. Praha, 2008. ISBN 978-80-86929-41-5. info
  • Barberis, P., Bruno, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Hueber, 2001. ISBN 3-19-001647-X. info
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Kombinovaná zkouška
Demonstrace dovedností při cvičení
Písemný zápočtový test (na principu WRITING)
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě:
1/ 1 průběžného ústního testu,
2/ 1 písemného průběžného testu,
3/ 1 semestrální práce,
4/ závěrečného písemného testu.
Posluchači mají možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.

AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž64
Seminář26
Zápočet30
Celkem120
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, léto 2019.