OPF:PEMBPMK1 Marketingová komunikace 1 - Informace o předmětu
PEMBPMK1 Marketingová komunikace 1
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2020
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- St 8:05–9:40 A211
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEMBPMK1/02: St 10:35–11:20 A211, V. Kopřivová
PEMBPMK1/03: Čt 10:35–11:20 A211, V. Kopřivová - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && ROCNIK(3)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 79 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/79, pouze zareg.: 0/79 - Mateřské obory/plány
- Mezinárodní obchod (program OPF, B_MZO)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Marketing a obchod)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring a On-line marketingová komunikace. Studenti získají také poznatky v oblasti nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb komunikačních agentur.
- Výstupy z učení
- Neuvedeno.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, marketingový komunikační mix
2. Komunikační cíle, komunikační proces, proces STP
3. Reklama
4. Podpora prodeje
5. Osobní prodej
6. Vztahy s veřejností
7. Přímý marketing
8. Sponzoring a On-line marketing
9. Nové trendy v marketingové komunikaci
10. Legislativa a etika v marketingové komunikaci
11. Plánování marketingové komunikace
12. Měření účinků marketingové komunikace
13. Trh komunikačních agentur, případová studie (IMC)
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- MATUŠÍNSKÁ, K. a M. STOKLASA. Marketingová komunikace. Karviná: SU OPF, 2014. ISBN 978-80-7510-000-9. info
- KARLÍČEK, M. a P. KRÁL. Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
- PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- doporučená literatura
- VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
- FREY, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6. info
- HACKLEY, CH. Advertising & Promotion. An Integrated Marketing Communications Approach. 2nd ed. London: Sage Publications Ltd., 2010. ISBN 978-1-84920-145-2. info
- PELSMACKER, P., GEUENS, M, BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Informace učitele
- Zpracování seminární práce na zadané téma a její prezentace, 50 % aktivní účast na seminářích. Zpracování seminární práce a její prezentace. Kontrola seminární práce před samotnou zkouškou vyučujícím. Písemná zkouška pro ověření znalostí z celého rozsahu předmětu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2020/PEMBPMK1