PEMBPMK1 Marketingová komunikace 1

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2019
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Rozvrh
Čt 10:35–12:10 A211
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEMBPMK1/01: Čt 12:15–13:00 A211, V. Kopřivová
Předpoklady
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P ) && ROCNIK ( 3 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 27 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/27, pouze zareg.: 0/27
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring a On-line marketingová komunikace. Studenti získají také poznatky v oblasti nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb komunikačních agentur.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, marketingový komunikační mix
    2. Komunikační cíle, komunikační proces, proces STP
    3. Reklama
    4. Podpora prodeje
    5. Osobní prodej
    6. Vztahy s veřejností
    7. Přímý marketing
    8. Sponzoring a On-line marketing
    9. Nové trendy v marketingové komunikaci
    10. Legislativa a etika v marketingové komunikaci
    11. Plánování marketingové komunikace
    12. Měření účinků marketingové komunikace
    13. Trh komunikačních agentur, případová studie (IMC)
Literatura
    povinná literatura
  • MATUŠÍNSKÁ, K. a M. STOKLASA. Marketingová komunikace. Karviná: SU OPF, 2014. ISBN 978-80-7510-000-9. info
  • KARLÍČEK, M. a P. KRÁL. Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
  • PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
    doporučená literatura
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
  • FREY, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6. info
  • HACKLEY, CH. Advertising & Promotion. An Integrated Marketing Communications Approach. 2nd ed. London: Sage Publications Ltd., 2010. ISBN 978-1-84920-145-2. info
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M, BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
Zpracování seminární práce na zadané téma a její prezentace, 50 % aktivní účast na seminářích. Zpracování seminární práce a její prezentace. Kontrola seminární práce před samotnou zkouškou vyučujícím. Písemná zkouška pro ověření znalostí z celého rozsahu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.