CVABPNCR Základy němčiny pro cestovní ruch

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2021
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CVABPNCR/01: Čt 14. 10. 13:55–14:15 VC010, H. Bobáková
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Nejsou specifikovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/20, pouze zareg.: 0/20
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání teoretických znalostí a praktických dovedností z oblasti komunikace v cestovním ruchu.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - používat slovní zásobu v konkrétním kontextu, - komunikovat na témata stanovená sylabem předmětu.
Osnova
  • 1. Zimmerreservierung
    Hotelkorrespondenz bei Reservierungen.
    2. Anfrage
    Übliche Korrespondenz bei Anfragen entgegennehmen.
    3. Abholung der Hotelgäste
    Informationen über Abholung der Hotelgäste geben. Auf Anforderungen reagieren.
    4. Unzufriedene Kunden
    Unzufriedene Gäste beruhigen und Lösungen finden. Auf Reklamationen antworten.
    Jemanden ansprechen und darauf reagieren. Ortsangaben machen. Auskunft über das Wetter geben.
    5. Reiseangebot
    Urlaubsarten, Angebot einer Reise, im Reisebüro.
    6. Stornierungen
    Stornierungsgründe, Antworten auf Stornierungen.
    7. Telefonieren
    Buchstabiertafel, Telefongespräche führen.
    8. Hotelbewertung
    Gästefragebogen, Lage, Qualität, Komfort, Zufriedenheit.
    9. Rechnungen
    Rechnungen ausstellen, Zahlungspreis, Einzelpreis, Übernachtung, Zahlungsart.
Literatura
    povinná literatura
  • HÖPPNEROVÁ, V. Deutsch im Tourismus - Němčina pro pracovníky cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2014. ISBN 978-80-8786-808-8. info
  • HIIEMÄE, M. Němčina v obchodní praxi - Deutsch im Geschäftsleben: Korrespondenz, Telefongespräche. Praha: Leda, 2014. ISBN 80-7335-059-9. info
  • BARBERIS, P. a E. BRUNO. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2006. ISBN 3-19-001646-1. info
  • BARBERIS, P. a E. BRUNO. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2005. ISBN 3-19-001646-. info
  • LEVY-HILLERICH, D. Kommunikation im Turismus. Fraus, 2004. ISBN 0-7238-297-7. info
    doporučená literatura
  • Unterstützung des Unterrichts im Rahmen von LMS Moodle (Präsentation von Vorlesungen, Studienunterstützungen, Ergänzungstexte). info
  • BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore. Cizojazyčná příprava NJ 1 - Wirtschaftsdeutsch 1: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2017. info
  • BOBÁKOVÁ, H. Wirtschaftsdeutsch 2. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-964-0. info
  • BOBÁKOVÁ, H. Wirtschaftsdeutsch 3. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-827-8. info
  • BOBÁKOVÁ, H. a K. MOZIELOWSKÁ. Cvičebnice profesní němčiny 1. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-642-7. info
  • BERGLOVÁ, E. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X. info
Výukové metody
přednášky, diskuse ve třídě, skupinové projekty, prezentace, domácí úkoly, četba.
Metody hodnocení
ústní test, písemný test, zápočtový test
Informace učitele
Anforderungen an Studenten: Pflichtteilnahme an Seminaren 60 %. Bewertungsmethoden: Mündlicher Zwischentest (20% Bewertung), schriftlicher Zwischentest (20% Bewertung), Abschlusstest (60% Bewertung).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Individuální studijní zátěž.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2021/CVABPNCR