FIUNKOCP Oceňování podniku

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2021
Rozsah
12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lenka Přečková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Lenka Přečková, Ph.D.
Katedra financí a účetnictví – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Irena Szarowská, Ph.D., MPA
Rozvrh
So 25. 9. 8:55–10:30 AULA, So 23. 10. 8:55–10:30 AULA, So 27. 11. 8:55–10:30 AULA
Předpoklady
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( N ) && FORMA ( K )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 62 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 5/62, pouze zareg.: 0/62
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je znalost konkrétních přístupů používaných při ocenění podniku a jejich praktická aplikace pomocí konkrétních výpočtů dle základních metod používaných v praxi.
Osnova
  • 1. Teoretický základ pro ocenění
    2. Základní přístupy k ocenění
    3. Proces ocenění, metody a informace k ocenění
    4. Hlavní zdroje informací k ocenění podniku
    5. Metody finanční analýzy
    6. Nová kritéria finanční analýzy
    7. Nákladový přístup v ocenění podniku
    8. Podnikatelský záměr v ocenění podniku
    9. Výnosový přístup k ocenění podniku
    10. Metody stanovení diskontní míry ve výnosovém přístupu
    11. Metody odhadu tempa růstu ve výnosovém přístupu
    12. Dividendové diskontní modely
    13. Porovnávací přístup k ocenění podniku
Literatura
    povinná literatura
  • KISLINGEROVÁ, E. Oceňování podniků. Praha: C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-529-1.
  • MAŘÍK, M. a kol., 2011. Metody oceňování podniku. Ekopress. ISBN 978-80-86929-67-5
  • VOCHOZKA, M., 2011. Metody komplexního hodnocení podniku. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3647-1
    doporučená literatura
  • JAKUBEC, M. a P. KARDOŠ, 2016. Riadenie hodnoty podniku. Bratislava: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-8168-460-9.
  • GRÜNWALD, R. Finanční analýza pro oceňování podniku. Praha: VŠE, 2004. ISBN 80-245-0700-5
  • NEUMAIEROVÁ, I. A KOL. Řízení hodnoty podniku. Praha: Profess Consulting, 2005. ISBN 80-7259-022-7.
Informace učitele
Požadavky na studenta: průběžné testy, samostatný úkol
Hodnotící metody: 2 průběžné testy (30 % hodnocení), samostatný úkol (10 % hodnocení), písemná zkouška (60 % hodnocení)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023.