OPF:CVABKRHP Řízení hotelového provozu - Informace o předmětu
CVABKRHP Řízení hotelového provozu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2022
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Lubomír Schellong, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. - Rozvrh
- So 1. 10. 15:35–17:10 A111, Pá 4. 11. 17:15–18:50 A111, Pá 2. 12. 17:15–18:50 A111
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Management hotelnictví)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na získání základních znalostí o řízení provozu hotelu a dalších ubytovacích zařízení. Představuje studentům ubytovací zařízení jako organizovaný systém, zajišťující hostům komplexní služby (ubytovací, stravovací, doplňkové, wellness a volnočasové aktivity, aj.). Cílem předmětu je seznámit studenty s řízením procesů všech pracovních úseků hotelu. Předmět poskytuje znalosti z oblasti hotelnictví, gastronomie a lázeňství, tvorby nabídky a propagace hotelového produktu. Studenti získají znalosti o organizaci kongresových služeb, společenských gastronomických akcí a tvorbě nabídky lázeňských služeb.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat a shrnout důležité rysy managementu hotelnictví;
- určit a popsat současné domácí a zahraniční trendy v hotelnictví;
- popsat faktory, jež ovlivňují řízení ubytovacích služeb;
- aplikovat manažerské principy na praktický problém;
- analyzovat současné vědecké poznatky v oblasti řízení hotelu. - Osnova
- 1. Způsoby provozování ubytovacích zařízení, organizace a řízení procesů v hotelnictví.
2. Klasifikace a kategorizace ubytovacích zařízení.
3. Charakteristika a řízení hotelového provozu, organizační struktura, správní činnosti a technický úsek hotelu.
4. Organizace a řízení subjektů v lázeňství, řízení lázeňského hotelu.
5. Ubytovací úsek hotelu, služby recepce a vrátnice.
6. Distribuční systémy v hotelnictví, rezervační činnost hotelu.
7. Marketing v hotelnictví a marketingová komunikace.
8. Úsek hotelových pokojů, housekeeping.
9. Péče o hosty se specifickými požadavky.
10. Management stravovacích služeb hotelu.
11. Organizace hotelových společenských a gastronomických akcí, organizace kongresů a konferencí.
12. Nabídka doplňkových služeb hotelu, hotelové eventy a hotelové animace, služby wellness a spa.
13. Nové trendy v hotelnictví.
- 1. Způsoby provozování ubytovacích zařízení, organizace a řízení procesů v hotelnictví.
- Literatura
- povinná literatura
- KOSTKOVÁ, M. Management hotelového provozu. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-633-5. info
- NEUFUS, J a F. KŘÍŽEK. Moderní hotelový management. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3868-0. info
- MLEJNKOVÁ, L. a kol. Služby společného stravování. Praha: VŠE, 2009. ISBN 978-80-245-1592-2. info
- BERÁNEK, J. a P. KOTEK. Řízení hotelového provozu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-86724-30-0. info
- ZIMÁKOVÁ, B. Food & Beverage management. Praha: VŠH, 2006. ISBN 978-80-86578-55-2. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. II. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-05-1. info
- doporučená literatura
- PATÚŠ, P. a M. GÚČIK. Manažment prevádzky pohostinského zariadenia. Banská Bystrica: Slovak-Swiss Tourism, 2011. ISBN 80-89090-84-6. info
- BUREŠOVÁ, P. Banketní a cateringové služby. Praha: VŠH, 2010. ISBN 978-80-87411-11-7. info
- HASSANIEN, A., C. DALE a A. CLARKE. Hospitality Business Development. Oxford: Elsevier L.t.d., 2010. ISBN 978-1-85617-69-5. info
- SHEELA, A. M. Economics of Hotel Management. New Delhi: New Age International Ltd., 2008. ISBN 978-81-2241-419-6. info
- METZ, R. a kol. Restaurace a host. Praha: Sobotáles, 2008. ISBN 978-80-86706-18-4. info
- ČERNÝ, J., KRUPIČKA, J. Moderní hotel. Úvaly: Ratio, 2004. ISBN 80-86351-07-6. info
- ORIEŠKA, J. Kongresový cestovný ruch. Banská Bystrica: UMB EkF, 2001. ISBN 80-8055-516-8. info
- Výukové metody
- Přednášení
Přednáška s aktivizací
Expertní přednášky - Metody hodnocení
- Známkou
Písemná zkouška
Seminární práce - Informace učitele
- Seminární práce, aktivní účast na seminářích, písemná forma zkoušky.
Aktivity Náročnost [h] Konzultace 12 Ostatní studijní zátěž 60 Přednáška 12 Účast na výuce 25 Zkouška 40 Celkem 149 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2022/CVABKRHP