OPF:PEMBPTAP1 Team Academy® principy I - Course Information
PEMBPTAP1 Team Academy® principy I
School of Business Administration in KarvinaWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 5 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- MSc. Radim Kirschner (seminar tutor)
Ing. Lukáš Zajíček, MBA (seminar tutor)
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D. (assistant)
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (assistant) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Timetable of Seminar Groups
- PEMBPTAP1/01: Mon 13:05–16:20 D036, R. Kirschner, L. Zajíček
PEMBPTAP1/02: Thu 8:55–12:10 D036, R. Kirschner, L. Zajíček - Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 27/30, only registered: 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Innovative Entrepreneurship (programme OPF, B_IP)
- Syllabus (in Czech)
- 1. Základy TA® Rocket Modelu
- Úloha týmových koučů, členů týmů. Aplikace Rocket modelu. Tacitní a explicitní znalost. Základy týmového dialogu. Přetváření teorií do praktických experimentů. Koncept TA® Birth givings.
- 2. Procesy učení se v rámci Rocket Modelu
- Proces individuálního učení se, proces týmového učení se, proces firemního učení se. Koncept učení se děláním/“learning by doing“, princip stavu flow při práci a psychologie optimální zkušenosti. Hluboká práce. Strategický přístup k učení. Tvorba kontraktu o učení.
- 3. Hodnotící standardy Rocket Modelu
- Hodnocení a evaluace v procesech Rocket Modelu, balanced scorecard, 360° stupňová evaluace, hodnotící standardy, standardy „Quality 47“. Hodnocení kompetenčního rámce.
- 4. Základy modelu aplikování teorie do praxe TA®
- Předprojektová příprava – projektový plán, pre-motorola report. Implementace projektů – projektová praxe, kros- fertilizace. Vyhodnocení projektů – motorola report, tvorba reflexivního deníku, zprávy. Tvorba podnikatelského portfolia. Konspekty, rešerše a eseje.
- 5. Základy kompetenčního rámce TA®
- Definice kompetencí, 21 klíčových TA® kompetencí. Kompetence týmového studenta, týmového lídra, týmového podnikatele. Aktivní a pravidelná práce s dovednostním profilem.
- 6. Principy a zakládání týmových společností
- Podnikavost a podnikání, smysl týmových společností ve výukovém procesu, TA® proces zakládání týmových společností, výběr ideální právní subjektivity.
- 7. Východiska učící se organizace
- Učící se omezení. Adaptibilita a práce se změnou. Kontinuální učení jako konkurenční výhoda. Znalostní podnik, znalostní management. Formy a metody učení, cíle a výstupy učení. Participativní a holistický přístup.
- Literature
- required literature
- NEWPORT, C., 2016. Hluboká práce: pravidla pro soustředěný úspěch v roztěkaném světě. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-008-8.
- KATZENBACH, J. R., a D. K., SMITH, 2015. The Wisdom of Teams: Creating the High-Performance Organization. Boston: Harvard Business Review Press. ISBN 978-1633691063.
- DOBELLI, R., 2005. The Art of Thinking Clearly: Better Thinking, Better Decisions. London: Hodder. ISBN 978-1-4447- 9487-8.
- CARNEGIE, D., 2012. Jak získávat přátele a působit na lidi. Praha: Beta-Dobrovský. ISBN 978-80-7306-519-5.
- GRANT, A., 2021. Think Again. London: Ebury Publishing. ISBN 978-1984878106.
- DRYDEN, G. a J., VOS, 2005. The New Learning Revolution. 3rd ed. Londýn: Network Continuum Education. ISBN 978-1855391833.
- CUNNINGHAM, I., 2007. The Wisdom of Strategic Learning: The Self Managed Learning Solution. Londýn: The Folio Society. ISBN 9781138245853.
- TAPSCOTT, D., 2008. Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World. New York: McGraw-Hill. ISBN 978-0-07-150863-6.
- recommended literature
- PARTANEN, J., 2017. The Team Coach ́s Best Tools. Jyväskylä: Partus. ISBN 9789526720890.
- CSIKSZENTMIHALYI, M., 2008. Flow: the psychology of optimal experience. New York: HarperCollins. ISBN 9780061339202.
- SENGE, P. M., 2016. Pátá disciplína: teorie a praxe učící se organizace. 1-2 kapitola. 1. vyd. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-428-8.
- DWECK, C. S., 2017. Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. 2. vyd. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-032-3.
- not specified
- RILEY, P., 1994. The Winner Within: A Life Plan for Team Players. New York: Berkley. ISBN 978-0425141755.
- Assessment methods (in Czech)
- požadavky na studenta: semestrální práce (zpracování odborného konspektu na vybranou povinnou nebo doporučenou literaturu), zpracování podnikatelského portfolia (nejčastěji obsahující zprávu z podnikatelské praxe v týmové společnosti, projektovou dokumentaci nebo případové studie) hodnotící metody: semestrální práce (20 % hodnocení), zpracování podnikatelského portfolia (20 % hodnocení), ústní obhajoba podnikatelského portfolia (60 % hodnocení)
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2024/PEMBPTAP1