PEMBPTAP5 Team Academy principy V

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2024
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D. (pomocník)
Ing. Jana Šimáková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Jana Šimáková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PEMBPTAP5/01: Po 13:05–16:20 D036, J. Šimáková, D. Šimek
PEMBPTAP5/02: Čt 8:55–12:10 D036, J. Šimáková, D. Šimek
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 16/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Procesy Rocket Modelu – procesy budování značky
  • Proces řízení značky - využívání brandu TA®, kódy a dimenze značky. Proces nabízení značky – komunikování značky zákazníkům, vtahování zákazníků do procesu a tvorba sdílených nabídek.
  • 2. Správa značek
  • Pozicování značky. Koncept OPEN značky. Budování značky v B2B prostředí. Digitální nástroje na budování značky. Participativní přístup a angažovanost zaměstnanců při tvorbě značky. Vyprávění příběhů značky, sloganistika a tvorba logotypů.
  • 3. Procesní myšlení
  • Řízení podniku skrze přístup procesního řízení, procesní re-inženýring. Mapování a zlepšování podnikových procesů. Nástroje na automatizaci procesů. Práce s checklisty (odškrtávacími seznamy). Metoda „Getting things done“. Měření a hodnocení procesů.
  • 4. Agilní způsob řízení projektů
  • Principy agilního řízení projektů. Agilní vs. vodopádový přístup. Životní cyklus projektu. Backlog – prioritizovaný seznam úkolů. Retrospektivní vyhodnocování a zlepšování způsobů komunikace.
  • 5. Škálování a růst podniku
  • Strategické plánování. Rozšiřování týmů a výběr zaměstnanců. Skládání týmů podle silných stránek. Komunikace napříč podnikem. Nastavování KPI a OKR. Řízení cashflow. Odprodej podílů firmy a spolupráce s investory.
  • 6. Prototypy učící se organizace
  • Prototypování změn v organizaci. Podniková integrace. Participativní a reflektivní otevřenost, lokálnost a kontrola. Koncept mikrosvětů. Experimentování v prostředí podniku. Svobodná firma.
Literatura
    povinná literatura
  • SENGE, P. M., 2016. Pátá disciplína: teorie a praxe učící se organizace. 4. kapitola. 1. vyd. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-428-8.
  • VERNE, H., 2014. Scaling Up. VA, Lancester: Gazelle. ISBN 9780986019593.
  • LEE, N. R. a P. KOTLER, 2015. Social Marketing: Changing Behaviors for Good. 5th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications. ISBN 978-1452292144.
  • RIES, A. a J. TROUT, 2001. Positioning: The Battle for Your Mind. New York: McGraw-Hill. ISBN 0071373586.
  • MONNEY, K. a N. ROLLINS, 2008. Open brand: When Push Comes to Pull in. San Francisco: New Riders. ISBN 9780321544230
    doporučená literatura
  • GAWANDE, A, 2010. Checklist manifesto: How to Get Things Right. London: Picador. ISBN 978-0312430009.
  • ADAMSON, A. P., 2011. Digitálna značka Brand Digital. Bratislava: Eastone. ISBN 978-80-8109-192-6.
  • KOTLER, P., W. PFOERTSCH a I. MICHI, 2006. B2B brand management. 2006th edition. New York: Springer. ISBN 978-3540253600.
  • ROBINSON, S a L. ETHERINGTON, 2005. Customer Loyalty: A Guide for Time Travellers. London: Palgrave Macmillan. ISBN 978-1349546435.
  • IND, N., 2007. Living the brand: How to Transform Every Member of Your Organization into a Brand Champion. 3rd edition. Londýn: Kogan Page. ISBN 978-0749450830.
Metody hodnocení
požadavky na studenta: semestrální práce (zpracování eseje na vybrané téma), zpracování podnikatelského portfolia (nejčastěji obsahující zprávu z podnikatelské praxe v týmové společnosti, projektovou dokumentaci nebo případové studie)
hodnotící metody: semestrální práce (20 % hodnocení), zpracování podnikatelského portfolia (20 % hodnocení), ústní obhajoba podnikatelského portfolia (60 % hodnocení)
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/PEMBPTAP5