OPF:PEMBPTAP5 Team Academy principy V - Informace o předmětu
PEMBPTAP5 Team Academy principy V
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2024
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D. (pomocník)
Ing. Jana Šimáková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Jana Šimáková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PEMBPTAP5/01: Po 13:05–16:20 D036, J. Šimáková, D. Šimek
PEMBPTAP5/02: Čt 8:55–12:10 D036, J. Šimáková, D. Šimek - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 16/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Inovativní podnikání (program OPF, B_IP)
- Osnova
- 1. Procesy Rocket Modelu – procesy budování značky
- Proces řízení značky - využívání brandu TA®, kódy a dimenze značky. Proces nabízení značky – komunikování značky zákazníkům, vtahování zákazníků do procesu a tvorba sdílených nabídek.
- 2. Správa značek
- Pozicování značky. Koncept OPEN značky. Budování značky v B2B prostředí. Digitální nástroje na budování značky. Participativní přístup a angažovanost zaměstnanců při tvorbě značky. Vyprávění příběhů značky, sloganistika a tvorba logotypů.
- 3. Procesní myšlení
- Řízení podniku skrze přístup procesního řízení, procesní re-inženýring. Mapování a zlepšování podnikových procesů. Nástroje na automatizaci procesů. Práce s checklisty (odškrtávacími seznamy). Metoda „Getting things done“. Měření a hodnocení procesů.
- 4. Agilní způsob řízení projektů
- Principy agilního řízení projektů. Agilní vs. vodopádový přístup. Životní cyklus projektu. Backlog – prioritizovaný seznam úkolů. Retrospektivní vyhodnocování a zlepšování způsobů komunikace.
- 5. Škálování a růst podniku
- Strategické plánování. Rozšiřování týmů a výběr zaměstnanců. Skládání týmů podle silných stránek. Komunikace napříč podnikem. Nastavování KPI a OKR. Řízení cashflow. Odprodej podílů firmy a spolupráce s investory.
- 6. Prototypy učící se organizace
- Prototypování změn v organizaci. Podniková integrace. Participativní a reflektivní otevřenost, lokálnost a kontrola. Koncept mikrosvětů. Experimentování v prostředí podniku. Svobodná firma.
- Literatura
- povinná literatura
- SENGE, P. M., 2016. Pátá disciplína: teorie a praxe učící se organizace. 4. kapitola. 1. vyd. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-428-8.
- VERNE, H., 2014. Scaling Up. VA, Lancester: Gazelle. ISBN 9780986019593.
- LEE, N. R. a P. KOTLER, 2015. Social Marketing: Changing Behaviors for Good. 5th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications. ISBN 978-1452292144.
- RIES, A. a J. TROUT, 2001. Positioning: The Battle for Your Mind. New York: McGraw-Hill. ISBN 0071373586.
- MONNEY, K. a N. ROLLINS, 2008. Open brand: When Push Comes to Pull in. San Francisco: New Riders. ISBN 9780321544230
- doporučená literatura
- GAWANDE, A, 2010. Checklist manifesto: How to Get Things Right. London: Picador. ISBN 978-0312430009.
- ADAMSON, A. P., 2011. Digitálna značka Brand Digital. Bratislava: Eastone. ISBN 978-80-8109-192-6.
- KOTLER, P., W. PFOERTSCH a I. MICHI, 2006. B2B brand management. 2006th edition. New York: Springer. ISBN 978-3540253600.
- ROBINSON, S a L. ETHERINGTON, 2005. Customer Loyalty: A Guide for Time Travellers. London: Palgrave Macmillan. ISBN 978-1349546435.
- IND, N., 2007. Living the brand: How to Transform Every Member of Your Organization into a Brand Champion. 3rd edition. Londýn: Kogan Page. ISBN 978-0749450830.
- Metody hodnocení
- požadavky na studenta: semestrální práce (zpracování eseje na vybrané téma), zpracování podnikatelského portfolia (nejčastěji obsahující zprávu z podnikatelské praxe v týmové společnosti, projektovou dokumentaci nebo případové studie)
hodnotící metody: semestrální práce (20 % hodnocení), zpracování podnikatelského portfolia (20 % hodnocení), ústní obhajoba podnikatelského portfolia (60 % hodnocení)
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/PEMBPTAP5