Rek:RCZVAP004 Profesní etika, individualizac - Informace o předmětu
RCZVAP004 Profesní etika, individualizace výuky a profesní rozvoj asistenta pedagoga
Rektorátzima 2025
- Rozsah
- Přednáška/Cvičení 10 HOD/SEM. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- PaedDr. Jana Silná (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Jana Silná
Kontaktní osoba: Mgr. Jakub Trembač - Rozvrh
- So 6. 12. 9:00–16:30 R2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 20/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga (program Rek, C-REK-DV)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl předat studentům porozumění základním lidským a profesním hodnotám a respektujícímu přístupu v práci asistenta pedagoga, seznámit je s principy vnitřní a vnější motivace žáků a významem hodnocení a sebehodnocení pro jejich rozvoj, vybavit je nástroji sebereflexe a základy psychohygieny včetně prevence profesního vyhoření, objasnit rozdíly mezi formativním a sumativním hodnocením a jeho praktické využití a uvést je do problematiky školního well-beingu jako součásti komplexní podpory žáků.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni formulovat a aplikovat etické principy v každodenní práci asistenta pedagoga tak, aby respektovali důstojnost a jedinečnost každého žáka; identifikovat motivátory vnitřní i vnější povahy a navrhovat vhodné strategie pro podporu motivace žáků v rámci individualizované výuky; vést žáky k efektivnímu hodnocení vlastního pokroku a využívat zpětnou vazbu k podpoře jejich sebehodnocení; provádět pravidelnou sebereflexi své pedagogické činnosti, uplatňovat postupy psychohygieny a rozpoznávat varovné signály vyhoření; rozlišovat a navrhovat formativní i sumativní způsoby hodnocení s ohledem na cíle a potřeby žáků; a chápat a prakticky podporovat prvky školního well-beingu jako klíčové součásti inkluzivního a podpůrného vzdělávacího prostředí.
- Osnova
- Základní lidské a profesní hodnoty a respektující přístup v práci asistenta pedagoga.
- Vnitřní a vnější motivace žáků, hodnocení a sebehodnocení žáků a jeho význam.
- Sebereflexe v pedagogické práci, základy psychohygieny a prevence vyhoření.
- Formativní a sumativní hodnocení žáků.
- Úvod do školního wellbeingu.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat prezenčně formou přednášek, praktických cvičení a interaktivních diskusí.
- Metody hodnocení
- . Kolokvium formou řízené diskuse – hodnocení, při kterém skupina studentů společně diskutuje na předem zadané téma pod vedením vyučujícího, který diskusi aktivně řídí a klade cílené otázky. Tato forma umožňuje ověřit nejen znalosti studentů, ale také jejich schopnost argumentace, kritického myšlení, formulace vlastních názorů a reagování na podněty ostatních účastníků. Hodnocení zahrnuje jak individuální aktivitu a kvalitu příspěvků, tak schopnost efektivní komunikace a spolupráce ve skupině.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/rek/zima2025/RCZVAP004