Rek:RCZVAP006 Role asistenta pedagoga ve vzd - Informace o předmětu
RCZVAP006 Role asistenta pedagoga ve vzdělávání, spolupráce a profesní kompetence
Rektorátzima 2025
- Rozsah
- Přednáška/Cvičení 8 HOD/SEM. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- PaedDr. Karla Vítková (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Karla Vítková
Kontaktní osoba: Mgr. Jakub Trembač - Rozvrh
- So 8. 11. 9:00–12:00 R2, So 22. 11. 9:00–15:00 R2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 20/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga (program Rek, C-REK-DV)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl zajistit, aby studenti pochopili právní rámec, v němž se role asistenta pedagoga ukotvuje, osvojili si klíčové kompetence a povinnosti této pozice, naučili se efektivně spolupracovat nejprve s učitelem a poté i s dalšími pedagogickými pracovníky (vychovateli, asistenty, specialisty školního poradenského pracoviště), získali přehled o specifikách uplatnění asistenta na různých stupních a typech škol (MŠ, ZŠ 1. a 2. stupně, SŠ, školy hlavního proudu i speciální školy) a seznámili se se zdroji metodického vedení a možnostmi dalšího profesního rozvoje.
- Výstupy z učení
- Absolvent porozumí postavení, kompetencím a povinnostem asistenta pedagoga ve vzdělávacím systému. Dokáže uplatňovat principy spolupráce s učiteli, dalšími pedagogickými pracovníky a zákonnými zástupci žáků. Znalosti získané studiem modulu mu umožní efektivně naplňovat roli asistenta pedagoga a aktivně přispívat k podpoře žáků ve vzdělávacím procesu.
- Osnova
- Role asistenta pedagoga a její ukotvení v právních předpisech. Kompetence a povinnosti asistentů.
- Principy spolupráce asistenta pedagoga s učitelem.
- Principy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogickými pracovníky (vychovateli, asistenty, pracovníky školního poradenského pracoviště).
- Specifika uplatnění asistentů v MŠ, na 1. stupni ZŠ, na 2. stupni ZŠ, v SŠ, ve školách hlavního vzdělávacího proudu a ve školách samostatně zřizovaných pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Zdroje metodického vedení a dalšího vzdělávání asistentů pedagoga.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat prezenčně formou přednášek, praktických cvičení a řízených diskusí.
- Metody hodnocení
- Závěrečný test
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/rek/zima2025/RCZVAP006