B 2015

Etnografie školy jako edukační realita současnosti

KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Petr ADAMUS a Pavel MÜHLPACHR

Základní údaje

Originální název

Etnografie školy jako edukační realita současnosti

Název česky

Etnografie školy jako edukační realita současnosti

Název anglicky

School Etnography as a reality of current education

Autoři

KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Petr ADAMUS a Pavel MÜHLPACHR

Vydání

Vydání první. Opava, 115 s. 2015

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-192-1

Klíčová slova česky

školní vzdělávání; etnografie; výzkum; základní škola

Klíčová slova anglicky

school education; ethography; research; primary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 7. 2020 19:50, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Předložená monografie nabízí interpretativní rámec prezentace současné základní školy, ve které se vzdělávají dětí a žáci několika různých skupin socio-edukativních zvláštností, jež v třídním kolektivu zajišťují heterogenitu sociální koheze a jednotlivých aspektů školní edukace. Analyzuje a podává deskripci o charakteru a průběhu výchovně vzdělávacího procesu, o sociálních relacích subjektů a objektů, také o faktorech, které je nějakým způsobem ovlivňují. Kontextuálně směřuje k porozumění sledovaného fenoménu s explicitním důrazem na děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, na děti a žáky romského etnika z prostředí sociální exkluze a na děti a žáky s lehkým mentálním postižením.

Anglicky

The topic of the school, where the state-guaranteed compulsory primary education is implemented, appears in research analyses and their interpretations in various social-scientific disciplines. Especially in pedagogy, special education, social education, psychology, sociology, etc. This can be considered a legitimate reality, however, it is necessary to strongly make an appeal on the sensitivity of discipline factual relevance, its limits and its delicate overlaps. A subject-context of the school is internally factually binding, but sometimes it penetrates into the interdisciplinary, multidisciplinary and transdisciplinary levels.