2015
Etnografie školy jako edukační realita současnosti
KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Petr ADAMUS a Pavel MÜHLPACHRZákladní údaje
Originální název
Etnografie školy jako edukační realita současnosti
Název česky
Etnografie školy jako edukační realita současnosti
Název anglicky
School Etnography as a reality of current education
Autoři
KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Petr ADAMUS a Pavel MÜHLPACHR
Vydání
Vydání první. Opava, 115 s. 2015
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-192-1
Klíčová slova česky
školní vzdělávání; etnografie; výzkum; základní škola
Klíčová slova anglicky
school education; ethography; research; primary school
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 7. 2020 19:50, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Předložená monografie nabízí interpretativní rámec prezentace současné základní školy, ve které se vzdělávají dětí a žáci několika různých skupin socio-edukativních zvláštností, jež v třídním kolektivu zajišťují heterogenitu sociální koheze a jednotlivých aspektů školní edukace. Analyzuje a podává deskripci o charakteru a průběhu výchovně vzdělávacího procesu, o sociálních relacích subjektů a objektů, také o faktorech, které je nějakým způsobem ovlivňují. Kontextuálně směřuje k porozumění sledovaného fenoménu s explicitním důrazem na děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, na děti a žáky romského etnika z prostředí sociální exkluze a na děti a žáky s lehkým mentálním postižením.
Anglicky
The topic of the school, where the state-guaranteed compulsory primary education is implemented, appears in research analyses and their interpretations in various social-scientific disciplines. Especially in pedagogy, special education, social education, psychology, sociology, etc. This can be considered a legitimate reality, however, it is necessary to strongly make an appeal on the sensitivity of discipline factual relevance, its limits and its delicate overlaps. A subject-context of the school is internally factually binding, but sometimes it penetrates into the interdisciplinary, multidisciplinary and transdisciplinary levels.