2017
Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů
KALNICKÝ, JurajZákladní údaje
Originální název
Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů
Název česky
Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů
Název anglicky
Didactic Contribution of Educational Methods with Higher Learners Participation
Autoři
KALNICKÝ, Juraj (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Ostrava, 118 s. 2017
Nakladatel
Repronis, s.r.o. Ostrava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/17:A0000021
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7329-430-4
Klíčová slova česky
edukační metody, edukátor, participace, didaktika, případová studie, brainstorming, brainwriting, inscenace - hraní rolí, basket metoda, didaktická hra
Klíčová slova anglicky
education methods; teacher; participation; didactics; study case; role-playing; basket method; didactic game; branstorming; brainwriting
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 2. 2020 14:06, doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c.
V originále
Monografie se zabývá moderními vzdělávacími metodami - různými variantami diskusních metod, případových studií a inscenačních metod; metodami balíku dodané pošty, delfi metodou a didaktickými hrami. Autor se soustřeďuje na zpřesnění klíčových kategorií a na prozkoumání efektivity uvedených metod, vyučovacích prostředků, metodologických paradigmat, didaktického přínosu, užitečnosti a vzdělávací efektivnosti, didaktické efektivity, individuality edukantů (bez ohledu na věk), kompetence edukátorů a determinantů kvality edukačního procesu. Monografie obsahuje výsledky dlouhodobého výzkumu autora v oblasti efektivnosti vzdělávacích metod v praxi.
Anglicky
Presented monograph deals with modern educational methods – different variants of discussion methods,study cases, simulations, role-playing, basket and delfi methods, didactic games. The author concentrates on clarification of key categories and exploration of methods effectiveness, teaching means, paradigm of methods, didactic profit, utility, educational efficiency, didactic efficiency, individuality of learners (regardless of age), competency of lecturers, quality of educational process, educational quality determinants, and educational forms and methods. The monograph includes results of long-term author's research activities concerning effectiveness of teaching methods in practice.