2018
Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJAZákladní údaje
Originální název
Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga
Název česky
Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga
Název anglicky
Socio-educational aspects in school education of socially excluded Roma children and pupils in pedagogues´profession
Autoři
NYKLOVÁ, Eva (203 Česká republika, domácí) a Martin KALEJA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Volume IX. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018, od s. 872-879, 8 s. 2018
Nakladatel
MAGNANIMITAS
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19510/18:A0000121
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-87952-27-6
Klíčová slova česky
romský žák; sociální exkluze; povinné vzdělávání; školní edukace; sociálněpedagogický; sociální prostředí
Klíčová slova anglicky
Roma pupil; social exclusion; obligatory school education; school education; social educational; social envinroment
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2020 01:36, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Příspěvek svým obsahem upozorňuje na aspekty sociálně pedagogické, které by v profesích pedagogických pracovníků, jež jsou vymezeny ministerstvem školství, měly být adekvátně reflektovány. Dotýkají se rodinného zámezí dětí a žáků, vyznačujících se jednak charakteristickými projevy sociální exkluze a vlastnostmi generalizovaně a neoprávněně obecně připisovanými romskému etniku. Autoři textu si kladou za cíl upozornit na tři elementární roviny této problematiky. Jednou z nich je rovina pregraduální přípravy budoucích pedagogů. Druhou tvoří současný pedagogický terén a třetí rovinu uzavírají osobnostní předpoklady každého pedagogického pracovníka.