Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{30031, author = {Nyklová, Eva and Kaleja, Martin}, article_location = {Hradec Králové}, article_number = {01}, keywords = {Roma socially excluded pupil; pedagogical approach; engagement}, language = {cze}, issn = {1805-062X}, journal = {GRANT journal}, title = {Výzkum zaměřený na metodologické aspekty zkoumání přístupů pedagogů a jejich angažovanosti v povinném vzdělávání: se zaměřením na sociálně vyloučené (romské) žáky}, url = {http://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801kaleja.pdf}, volume = {08}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 30031 AU - Nyklová, Eva - Kaleja, Martin PY - 2019 TI - Výzkum zaměřený na metodologické aspekty zkoumání přístupů pedagogů a jejich angažovanosti v povinném vzdělávání: se zaměřením na sociálně vyloučené (romské) žáky JF - GRANT journal VL - 08 IS - 01 SP - 14-20 EP - 14-20 PB - MAGNANIMITAS Assn. SN - 1805062X KW - Roma socially excluded pupil KW - pedagogical approach KW - engagement UR - http://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801kaleja.pdf L2 - http://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801kaleja.pdf N2 - Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků je v České republice dlouhodobě věnována pozornost všech aktérů podílejících se na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích dokumentů. Současný stav vzdělávacích výstupů dotčených žáků je navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů jen málo účinný. Úroveň školní úspěšnosti těchto žáků tak mnohdy závisí především na osobnosti pedagoga. Jeho výrazná role v kontextu vzdělávání žáků je opakovaně stvrzována výsledky pedagogických výzkumů realizovaných v této oblasti. Na to, jaké jsou rozdíly v pedagogy aplikovaných přístupech, se zaměřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou přístupů pedagogů chceme sestavit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům ve vzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterou vnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou. ER -
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Výzkum zaměřený na metodologické aspekty zkoumání přístupů pedagogů a jejich angažovanosti v povinném vzdělávání: se zaměřením na sociálně vyloučené (romské) žáky. \textit{GRANT journal}. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2019, roč.~08, č.~01, s.~14-20. ISSN~1805-062X.
|