NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Výzkum zaměřený na metodologické aspekty zkoumání přístupů pedagogů a jejich angažovanosti v povinném vzdělávání: se zaměřením na sociálně vyloučené (romské) žáky. GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2019, roč. 08, č. 01, s. 14-20. ISSN 1805-062X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum zaměřený na metodologické aspekty zkoumání přístupů pedagogů a jejich angažovanosti v povinném vzdělávání: se zaměřením na sociálně vyloučené (romské) žáky
Název česky Výzkum zaměřený na metodologické aspekty zkoumání přístupů pedagogů a jejich angažovanosti v povinném vzdělávání: se zaměřením na sociálně vyloučené (romské) žáky
Název anglicky Research on Approaches of Teachers to their engagement in the Context of Education of Roma Pupils in Elementary School – selected Theoretical and Research Problems.
Autoři NYKLOVÁ, Eva (203 Česká republika, domácí) a Martin KALEJA (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání GRANT journal, Hradec Králové, MAGNANIMITAS Assn. 2019, 1805-062X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW website
Kód RIV RIV/47813059:19510/19:A0000164
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky romský sociálně vyloučený žák; přístup pedagoga; angažovanost
Klíčová slova anglicky Roma socially excluded pupil; pedagogical approach; engagement
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 4. 11. 2020 03:57.
Anotace
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků je v České republice dlouhodobě věnována pozornost všech aktérů podílejících se na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích dokumentů. Současný stav vzdělávacích výstupů dotčených žáků je navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů jen málo účinný. Úroveň školní úspěšnosti těchto žáků tak mnohdy závisí především na osobnosti pedagoga. Jeho výrazná role v kontextu vzdělávání žáků je opakovaně stvrzována výsledky pedagogických výzkumů realizovaných v této oblasti. Na to, jaké jsou rozdíly v pedagogy aplikovaných přístupech, se zaměřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou přístupů pedagogů chceme sestavit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům ve vzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterou vnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.
Anotace anglicky
The education of Roma and socially excluded pupils in the Czech Republic has been at the center of all actors involved in the preparation and creation of strategic educational documents for a long time. The current state of educational outcomes of mentioned pupils is only a little effective despite of the expectations of the declared goals. The level of school success of those pupils often depends mainly on the personality of the teacher. His significant role in the context of pupil education is repeatedly confirmed by the results of pedagogical research carried out in this area. Our research focuses on the differences in approaches applied by teachers. We want to compile a holistic picture of school reality describing teachers' approaches to Roma and excluded pupils in primary school education, by using theoretical and empirical analysis of teacher´s approaches. The main accent is put on teacher´s engagement, which we perceive as very important, meaningful and necessary.
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 01:54