x 2016

Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí

KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Marta KOLAŘÍKOVÁ, Pavel MÜHLPACHR, Marie VÍTKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí

Název česky

Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí

Název anglicky

Straight and clear support of school inclusion - the question of school, family and neighborhood

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Eva ZEZULKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavel MÜHLPACHR (203 Česká republika, domácí) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

2016

Nakladatel

hlavní řešitel: Martin Kaleja

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Projekty výzkumu a vývoje

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19510/16:A0000081

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

inkluze; vzdělávání; škola; pedagog; asistent pedagoga; speciální pedagog; koordinátor

Klíčová slova anglicky

inclusion; education; school; pedagogue; asistent teacher; special educational needs teacher; koordinator

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2020 01:34, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Projekt představuje výzkumně podloženou žádoucí podporu inkluzivní politiky vzdělávání romských žáků ZŠ s předmětným zásahem do otázek rodinného prostředí, školního prostředí, otázek poradenství a kompetencí pedagogů a jiných pracovníků, angažujících se do řešené problematiky. Koncepčně je sestaven ze 6 KA, jejichž cíle zohledňují aktuální potřeby definovaných úkolů jednotlivých částí projektu, vedou terénní pedagogickou společnost k systemizovaným změnám, vedoucím k prevenci školní neúspěšnosti.

Anglicky

The project is a research supported by the desirable support of an inclusive policy for the education of Roma pupils in the elementary schools with a particular focus on issues related to the family environment, the school environment, advisory issues and the competencies of teachers and other staff involved in the problem. Conceptually, it consists of six KAs, the objectives of which take into account the current needs of the defined tasks of the individual parts of the project, lead the field pedagogical society to systemic changes leading to the prevention of school failure.