2018
Zvuková dramaturgie ve filmech Miloše Formana
BERGMANNOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Zvuková dramaturgie ve filmech Miloše Formana
Název česky
Zvuková dramaturgie ve filmech Miloše Formana
Název anglicky
Sound Dramaturgy in Films of Miloš Forman
Autoři
Vydání
Proměny dramaturgie. Profesní a pedagogická východiska současné dramaturgie, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky
Miloš Forman; kinematografie; zvukový film; zvuková dramaturgie ve filmu; hraný film; dokumentární film
Klíčová slova anglicky
Miloš Forman; cinematography; sound film; sound dramaturgy in film; feature film; documentary; sound
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2019 10:01, Mgr. Pavla Bergmannová
V originále
Prezentace se věnuje zvukové stránce vybrané části filmové tvorby režiséra Miloše Formana. Nejprve se zabývá vztahem Miloše Formana ke zvukovému filmu. Přibližuje jeho styl a přístup k práci se zvukem. Také sleduje, jak režisér využívá charakteristické filmové prvky v rámci výrazné dramatické struktury. Druhá část práce je zaměřena na rozbor zvukové dramaturgie snímku Desetiboj, jednoho z osmi krátkých filmů, které byly natočeny v rámci mezinárodního projektu uváděného pod názvem Viděno osmi (1973).
Anglicky
The study deals with the sound aspects of the selected film by director Miloš Forman. The first part is concerned with Miloš Forman‘s relationship towards sound film. It focuses on his film style and his approach to working with sound. The article follows the ways in which the director works with characteristic film features within the pronounced dramatic structure The aim of the second part of the thesis is to analyze sound dramaturgy in film The Decathlon, one of eight short films shot as part of an international project presented under the title Visions of Eight (1973).