D 2017

Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání

KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání

Název česky

Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání

Název anglicky

HETEROGENEITY IN THE CONCEPT OF INCLUSIVE EDUCATION: FOCUSED ON CHILDREN AND PUPILS IN COMPULSORY EDUCATION

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva ZEZULKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Hradec Králové, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. od s. 18-26, 9 s. 2017

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/47813059:19510/17:A0000072

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-87952-21-4

Klíčová slova česky

heterogenita; speciální pedagog; žák; kompetence

Klíčová slova anglicky

heterogenity; special pedagogue; pupil; competence

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2020 02:05, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na socioedukativní individuality dětí a žáků s důrazem na otázky speciálních vzdělávacích potřeb a potřeb podpůrných opatření. Prezentuje pojetí speciálněpedagogické heterogenity a dotýká se profesní připravenosti pedagogů. Do sestaveného schématu vstupují v synchronizované dyádě diagnostika projevů jednotlivých kategorií speciálních vzdělávacích potřeb a identifikace vhodné podpory, která je závislá na kompetencích pedagogického týmu.

Anglicky

The paper focuses on the socio-educational individualities of children and pupils, with an emphasis on the issues of special educational needs and the mode of supportive individual tools. It presents the concept of special educational heterogeneity and call for the professional readiness of all teachers and educators .Diagnoses in special pedagogy practices are reffering to manifestations of the category of special educational needs and the identification of SEN is about support, that is dependent on the competencies of the teachers and educators.