D 2017

Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel?

KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel?

Název česky

Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel?

Název anglicky

Výzkum školní edukace: (Un)Prepared Pupil or (Un)Prepared Teacher?

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva ZEZULKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Ostrava, Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa, od s. 233-247, 15 s. 2017

Nakladatel

Česká pedagogická společnost

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19510/17:A0000084

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-905245-6-9

Klíčová slova česky

připravenost; pedagog; základní škola; žák; inkluzivní vzdělávání; výzkum; čtenářská gramotnost; intaktní žák; žák s mentálním postižením; žák z prostředí sociální exkluze

Klíčová slova anglicky

preparedness; teacher; primary school; pupil; inclusive education; research; literacy; intact pupil; pupil with mental disability; pupil from the environment of social exclusion

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2020 20:42, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Aktuální transformační výzvy v systému českého školství, především základního školství přinášejí mnoho otázek. Odpovědi k těmto otázkám nelze prostým způsobem definovat, nejsou a ani nemohou být jednoznačné. Našim krátkým sdělením nepřispíváme do politické či politicky laděné diskuze. Jeho prostřednictvím si klademe za cíl poukázat na reálnou situaci v oblasti připravenosti pedagogických pracovníků základních škol pro koncipování školní inkluze v praktickém slova smyslu a rovněž chceme poukázat na aktuální stav v oblasti čtenářské gramotnosti žáků, jichž se řešené téma základního inkluzivního vzdělávání bezprostředně dotýká. Prezentujeme základní rámec výsledků celoplošného republikového výzkumného záměru, jehož jsme byli řešiteli, a do kterého jsme celkem zahrnuli 2005 pedagogů a 1000 žáků základních škol.

Anglicky

The current transformation challenges in the system of Czech education, especially the primary one, bring many questions. The answers to these questions cannot be easily defined, they are not and cannot be unambiguous. We do not contribute to political or politically-oriented discussion by our short message. By it we aim to show the real situation in the sphere of preparedness of pedagogical workers of primary schools for designing school inclusion in practical sense. At the same time we want to show the current conditions in the sphere of literacy of pupils, who are directly influenced by the solved topic of inclusive primary education. We present main frame of results of a national research project, whose researchers we were, and in which we included 2005 teachers and 1000 pupils of primary schools.