2019
E-learningová opora Vysokoškolské vzdělávání z perspektivy studijní (ne)úspěšnosti se zaměřením na studenty
KALEJA, MartinZákladní údaje
Originální název
E-learningová opora Vysokoškolské vzdělávání z perspektivy studijní (ne)úspěšnosti se zaměřením na studenty
Název česky
E-learningová opora Vysokoškolské vzdělávání z perspektivy studijní (ne)úspěšnosti se zaměřením na studenty
Název anglicky
E-learning Course of High School Education from the View of (Un)Success of Study - A Perspective of Students
Autoři
Vydání
Opava, 2019
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
výzkumný projekt; studijní neúspěšnost; vysoká škola; vzdělávání; student
Klíčová slova anglicky
research project; study failure; university;student
Změněno: 20. 2. 2020 20:26, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Anotace
V originále
Výzkumný rámec předloženého projektu je vázán na kritickou analýzu indikátorů negativně determinujících objektivní neúspěšnost studentů FVP SU v Opavě, kteří v době realizace projektu přecházejí do stavu neaktivních studentů z důvodu ukončení studia a kterým v období 2008 – 2015 studium bylo ukončeno univerzitou, případně bylo ukončeno na vlastní žádost. Prostřednictvím aplikace kvantitativně a kvalitativně organizovaných výzkumných schémat se řešitelský tým zaměří na již předem zmapované oblasti zkoumaného fenoménu, s cílem exaktně a v intencích platných standardů definovat, charakterizovat, kvantifikovat a objasňovat souvislosti zasahující do řešeného tématu. Výzkumné kroky budou konstruovány do několika etap vlastní realizace projektového záměru: specifikace cílové skupiny výzkumu, vymezení výzkumného rozsahu ve vztahu k cílové skupině a její diverzifikaci, zajištění podmínek realizace výzkumu, pilotáž/raport, sběr empirických dat, zpracování a optimálně volena analýza získaných dat. Následně z metodologicky relevantně věcné a adekvátně koncipované analýzy vyplynou exaktně definované výzkumné závěry a doporučení pro implikaci do teoretických poznatků relevantních disciplín a především pro implikaci poznatků do kompetenčního rámce akademických pracovníků vybraných studijních programů a oborů, a to se zřetelným důrazem k inovaci jednotlivých předmětů/kurzů vyučovaných na SLU v Opavě. Realizace výzkumného záměru v sobě zahrnuje přímou podporu kvality vzdělávání na FVP SU v Opavě, kterou řešitelský tým vnímá jako praktický dopad empiricky laděných vstupů a výstupů projektu, jehož doba řešení počítá s tříletým obdobím.