BAUEROVÁ, Radka. Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing. Online. Central European Business Review. 2019, roč. 8, č. 3, s. 18-34. ISSN 1805-4854. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18267/j.cebr.216. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing
Autoři BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Central European Business Review, 2019, 1805-4854.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Webová adresa ukazující text publikace
Kód RIV RIV/47813059:19520/19:A0000016
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Doi http://dx.doi.org/10.18267/j.cebr.216
Klíčová slova anglicky grocery retailing; online grocery shopping; new technologies; technology acceptance; customer behaviour
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Petra Skoumalová, učo 50554. Změněno: 21. 4. 2020 10:43.
Anotace
The results indicate that online grocery shopping acceptance positively influences the perception of new technologies from the perspective of all generations of customers. An interesting finding is that if traditional retailers entered the online market, 67% of online grocery shoppers would change retailers. This paper brings a new perspective on online and offline generations of customers and states that online grocery shopping acceptance is a predictor of positive perception of other technologies in retailing. Managers should take steps to increase the acceptance of technologies in stores, which will facilitate the business processes in the store and optimize the use of the workforce. This paper also demonstrates an opportunity for traditional retailers to enter the online marketplace.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 11:56