D 2018

Role moderních informačních technologíí v nabídce cestovního ruchu ČR

KAJZAR, Patrik, Pavlína PELLEŠOVÁ and Miroslava KOSTKOVÁ

Basic information

Original name

Role moderních informačních technologíí v nabídce cestovního ruchu ČR

Name in Czech

Role moderních informačních technologíí v nabídce cestovního ruchu ČR

Name (in English)

Role of Moderní Information Technology in Tourism Supply in Czech Republic

Authors

KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Miroslava KOSTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Praha, Hotelnictví, turismus a vzdělávání, p. 128-140, 13 pp. 2018

Publisher

VSH v Praze 8

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50204 Business and management

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/47813059:19520/18:00011051

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-87411-93-3

Keywords in English

Tourism; Information technologies; Internet; Facebook; Tourism supply
Změněno: 21/11/2019 15:04, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

V odvětví cestovního ruchu se nezbytně setkáváme s moderními informačními technologiemi a jejich využitím v prezentaci, propagaci a prodeji nabídky služeb. Internet je nejmladším globálním informačním, komunikačním a prodejním médiem současnosti. Stal se významným nástrojem marketingové komunikace subjektů cestovního ruchu při získávání a výměně informací, při provádění rezervací a prodeji kapacit a služeb. Cílem příspěvku je ukázat, že moderní informační technologie jsou nezbytnou součástí rozvoje cestovního ruchu. Klíčová slova: Cestovní ruch, informační technologie, internet, facebook, nabídka cestovního ruchu

In English

In the tourism industry, we are in a position to meet modern information technologies and their use in the presentation, promotion and sale of services. The Internet is the youngest global information, communication and sales media today. It has become an important tool for the marketing communication of tourism operators in obtaining and exchanging information, booking and selling capacities and services. The aim of the paper is to show that modern information technologies are an essential part of the development of tourism