Detailed Information on Publication Record
2018
Role moderních informačních technologíí v nabídce cestovního ruchu ČR
KAJZAR, Patrik, Pavlína PELLEŠOVÁ and Miroslava KOSTKOVÁBasic information
Original name
Role moderních informačních technologíí v nabídce cestovního ruchu ČR
Name in Czech
Role moderních informačních technologíí v nabídce cestovního ruchu ČR
Name (in English)
Role of Moderní Information Technology in Tourism Supply in Czech Republic
Authors
KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Miroslava KOSTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Praha, Hotelnictví, turismus a vzdělávání, p. 128-140, 13 pp. 2018
Publisher
VSH v Praze 8
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/47813059:19520/18:00011051
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-87411-93-3
Keywords in English
Tourism; Information technologies; Internet; Facebook; Tourism supply
Změněno: 21/11/2019 15:04, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
V odvětví cestovního ruchu se nezbytně setkáváme s moderními informačními technologiemi a jejich využitím v prezentaci, propagaci a prodeji nabídky služeb. Internet je nejmladším globálním informačním, komunikačním a prodejním médiem současnosti. Stal se významným nástrojem marketingové komunikace subjektů cestovního ruchu při získávání a výměně informací, při provádění rezervací a prodeji kapacit a služeb. Cílem příspěvku je ukázat, že moderní informační technologie jsou nezbytnou součástí rozvoje cestovního ruchu. Klíčová slova: Cestovní ruch, informační technologie, internet, facebook, nabídka cestovního ruchu
In English
In the tourism industry, we are in a position to meet modern information technologies and their use in the presentation, promotion and sale of services. The Internet is the youngest global information, communication and sales media today. It has become an important tool for the marketing communication of tourism operators in obtaining and exchanging information, booking and selling capacities and services. The aim of the paper is to show that modern information technologies are an essential part of the development of tourism