2018
Strategic cost management in businesses
RYLKOVÁ, Žaneta, Jarmila ŠEBESTOVÁ a Petra KREJČÍZákladní údaje
Originální název
Strategic cost management in businesses
Autoři
RYLKOVÁ, Žaneta (203 Česká republika, domácí), Jarmila ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petra KREJČÍ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
University of Zilina, Slovak Republic, Globalization and Its Socio-Economic Consequences, od s. 1802-1809, 8 s. 2018
Nakladatel
ZU - University of Zilina
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/18:00011102
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-8154-249-7
Klíčová slova anglicky
strategic management; cost management; business performance
Změněno: 21. 11. 2019 15:04, RNDr. Daniel Jakubík
Anotace
V originále
The study proposes areas, which could be improved in cost management through the analysis of secondary sources and the results of the survey carried out among enterprises in the Czech Republic in 2017. The aim of the contribution is to identify the key factors of business management, especially in the area of economic literacy, which have an impact or can influence the management of the corporate costs.