2018
Development of tourism trends in the Moravian-Silesian Region.
KOSTKOVÁ, Miroslava a Pavlína PELLEŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Development of tourism trends in the Moravian-Silesian Region.
Název česky
Development of tourism trends in the Moravian-Silesian Region.
Název anglicky
Development of tourism trends in the Moravian-Silesian Region.
Autoři
KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, domácí) a Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Karviná, 7. mezinárodní vědecká konference Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. od s. 53-61, 9 s. 2018
Nakladatel
SU OPF Karviná
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/18:00011131
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-8154-249-7
Klíčová slova anglicky
tourism; trends of tourism; tourism business offer
Změněno: 21. 11. 2019 15:04, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Cestovní ruch je globálním fenoménem současnosti. Je jedním z významných ukazatelů zvyšování životní úrovně obyvatelstva a také příležitostí pro rozvoj malého a středního podnikání. Potřeby a požadavky účastníka cestovního ruchu jsou významným indikátorem vývoje poptávky po cestovním ruchu, kterou musí respektovat a následovat nabídka organizací cestovního ruchu. Článek je zaměřen na zjišťování vývoje trendů cestovního ruchu v rámci projektu Trendy cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji, zkoumá preference a potřeby turistů na straně poptávky a trendy vytváření nabídky podniků cestovního ruchu, cestovních kanceláří, ubytovacích a stravovacích zařízení. Použity jsou metody komparace, technika řízeného rozhovoru a dotazníkového šetření. Výsledkem je určení vývojových trendů cestovního ruchu jako doporučení směru vývoje nabídky pro podnikatelské subjekty v Moravskoslezském kraji.
Anglicky
Tourism is a global phenomenon of today. It is one of the important indicators of raising the standard of living of the population, as well as opportunities for the development of small and medium-sized enterprises. The client's needs and requirements is an important indicator of the development of tourism demand, which is following by the offer of tourism business. The article focuses on the development of tourism trends within the project "Tourism Trends in the Moravian-Silesian Region", explores the preferences and needs of tourists on the demand side and trends in the provision of travel agency, catering and accommodation services. Methods of the comparison, controlled interview and questionnaire survey are used. The result is the identification of development trends in tourism as a recommendation for the development of supply for tourism business in the Moravian-Silesian Region.