2018
Syllabus Design in Tourism Education. An Example of a Newly Introduced Course Business Culture in Tourism
CHYLKOVÁ, Martina a Krystyna HEINZZákladní údaje
Originální název
Syllabus Design in Tourism Education. An Example of a Newly Introduced Course Business Culture in Tourism
Autoři
CHYLKOVÁ, Martina (203 Česká republika, domácí) a Krystyna HEINZ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Karviná, Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu, od s. 15-21, 7 s. 2018
Nakladatel
SU v Opavě. OPF v Karviné
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/47813059:19520/18:00011140
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-7510-280-5
Klíčová slova anglicky
intercultural communication; tourim education; culture awareness
Změněno: 21. 11. 2019 15:04, RNDr. Daniel Jakubík
Anotace
V originále
The article describes a newly introduced course Business Culture in Tourism. It deals with the syllabus of the course and emphasizes the importance of culture related issues being incorporated into universioty curriculum for students of tourism. The article also presents a selected chapter from the created coursebook.