MATUŠÍNSKÁ, Kateřina a Michal STOKLASA. The State of Strategic Marketing Application in Czech Small and Medium-Sized Enterprises. Scientific Annals of Economics and Business. roč. 66, č. 2, s. 193-212. ISSN 2501-1960. doi:10.2478/saeb-2019-00122019-0012. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The State of Strategic Marketing Application in Czech Small and Medium-Sized Enterprises
Autoři MATUŠÍNSKÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal STOKLASA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Scientific Annals of Economics and Business, 2019, 2501-1960.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Rumunsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19520/19:A0000031
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Doi http://dx.doi.org/10.2478/saeb-2019-00122019-0012
Klíčová slova anglicky small and medium-sized enterprises; strategic marketing; strategy; marketing research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 7. 5. 2020 12:20.
Anotace
The article deals with the issue of using strategic marketing in the business of small and medium-sized enterprises. The main objective of this paper is to theoretically define the principles of strategic marketing and then practically analyse the level of strategic marketing use as a tool of business management in selected Czech small and medium-sized enterprises. In order to fulfil the research plan, secondary and primary research was carried out. The theoretical part defines the basic problem areas such as various approaches to strategic marketing defining and strategic management process versus strategic marketing process. In the practical part, 335 companies are analysed, the results are commented and hypotheses evaluated. The most important findings are generally low rate of utilization of strategic marketing management tools and the utilization of these tools is dependent on company size, with micro companies being the worst and medium companies the best.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 03:04