D 2019

Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál

KALEJA, Martin

Základní údaje

Originální název

Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál

Název česky

Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál

Název anglicky

Let us take inclusion in Roma education one step further

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Opava, Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference, od s. 6 - 14, 9 s. 2019

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19510/19:A0000196

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-381-9

Klíčová slova česky

Romské dítě; žák; škola; povinná školní docházka; pedagog; vzdělávání; výchova; profese; aspekty edukace; rodič; inkluze; zohlednění

Klíčová slova anglicky

Roma children; pupil; school; compulsory school attendance; education; upbringing; profession; aspects of education; parent; inclusion; consideration

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 12. 2019 17:55, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek tematizovaný k inkluzi ve vzdělávání romských dětí a žáků povinné školní docházky svým obsahem posouvá často diskutované otázky, týkající se institucionalizovaného školního vzdělávání, v jehož rámci se hojně, a jak se také zdá zdlouhavě, prolongovaně, ovšem nadále bez jasnějšího posunu v dané věci, či hmatatelného výsledku, řeší problémy segregovaného školství a tzv. systémová pochybení ve smyslu diagnostických procesů a jejich zkreslených či obecně generalizovaných závěrů. Text cílí k záměrnému posunu v inkluzivních tendencích, a to směrem k jazyku, k osobnímu a osobnostnímu nastavení pedagogických pracovníků, v jehož rámci bude reálné pedagogické působení v souladu se standardy výkonu profese. Součástí textu je krátká prezentace dosažených projektových výstupů, které díky vlastní realizaci projektu celý řešitelský tým svým proangažovaným úsilím a nasazením zajistil, za co všem projektovým pracovníkům jako řešitel projektu upřímně děkuji.

Anglicky

The article on inclusion in education of Roma children and pupils of compulsory school education shifts the content of frequently discussed questions concerning institutionalized school education. education, in which it seems to be solving the problems of segregated education and so-called education in a large and, as it also seems lengthy, prolonged, but still without a clearer shift in the matter or tangible outcome.