2019
Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál
KALEJA, MartinZákladní údaje
Originální název
Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál
Název česky
Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál
Název anglicky
Let us take inclusion in Roma education one step further
Autoři
KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Opava, Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference, od s. 6 - 14, 9 s. 2019
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19510/19:A0000196
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-381-9
Klíčová slova česky
Romské dítě; žák; škola; povinná školní docházka; pedagog; vzdělávání; výchova; profese; aspekty edukace; rodič; inkluze; zohlednění
Klíčová slova anglicky
Roma children; pupil; school; compulsory school attendance; education; upbringing; profession; aspects of education; parent; inclusion; consideration
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 12. 2019 17:55, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Příspěvek tematizovaný k inkluzi ve vzdělávání romských dětí a žáků povinné školní docházky svým obsahem posouvá často diskutované otázky, týkající se institucionalizovaného školního vzdělávání, v jehož rámci se hojně, a jak se také zdá zdlouhavě, prolongovaně, ovšem nadále bez jasnějšího posunu v dané věci, či hmatatelného výsledku, řeší problémy segregovaného školství a tzv. systémová pochybení ve smyslu diagnostických procesů a jejich zkreslených či obecně generalizovaných závěrů. Text cílí k záměrnému posunu v inkluzivních tendencích, a to směrem k jazyku, k osobnímu a osobnostnímu nastavení pedagogických pracovníků, v jehož rámci bude reálné pedagogické působení v souladu se standardy výkonu profese. Součástí textu je krátká prezentace dosažených projektových výstupů, které díky vlastní realizaci projektu celý řešitelský tým svým proangažovaným úsilím a nasazením zajistil, za co všem projektovým pracovníkům jako řešitel projektu upřímně děkuji.
Anglicky
The article on inclusion in education of Roma children and pupils of compulsory school education shifts the content of frequently discussed questions concerning institutionalized school education. education, in which it seems to be solving the problems of segregated education and so-called education in a large and, as it also seems lengthy, prolonged, but still without a clearer shift in the matter or tangible outcome.