JANÍK, Petr. Využití multiagentního modelování k predikci návštěvnosti vybraných krajů v České republice. Studia turistica. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2019, roč. 10, č. 2, s. 31-41. ISSN 1804-252X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití multiagentního modelování k predikci návštěvnosti vybraných krajů v České republice
Název česky Využití multiagentního modelování k predikci návštěvnosti vybraných krajů v České republice
Název anglicky USE OF MULTIAGENT MODELING TO PREDICT A MOUNT OF VISITORS OF SELECTED REGIONS IN THE CZECH REPUBLIC
Autoři JANÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia turistica, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2019, 1804-252X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50902 Social sciences, interdisciplinary
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW WWW stránka časopisu
Kód RIV RIV/47813059:19240/19:A0000482
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky Predikce návštěvnosti destinace; Multiagentní modelování; Rozhodování účastníků cestovního ruchu; Simulace rozhodování návštěvníků destinace
Klíčová slova anglicky Forecasting amount of visitors in destinations; Multiagents modeling; Tourist decision making proces; Visitors decision-making simulation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Petra Skoumalová, učo 50554. Změněno: 21. 4. 2020 11:13.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na vytvoření modelu umožňujícího simulovat rozhodování účastníků cestovního ruchu při výběru destinace. Model vychází z předpokladu, že rozhodování účastníků cestovního ruchu je založeno na individuální motivaci a racionalitě účastníků cestovního ruchu, existenci emocí, pocitu uspokojení z realizované cesty a také vlivu sociálních sítí na rozhodování. Cílem modelu je ověřit vhodnost využití agentově založeného modelování při simulaci rozhodování účastníků cestovního ruchu, poskytnout nástroj umožňující zkoumat vztahy mezi jednotlivými prvky modelu a predikovat návštěvnost jednotlivých destinací. Model je implementován v software NetLogo a prediktivní potenciál modelu je otestován na datech návštěvnosti čtyř vybraných krajů v ČR.
Anotace anglicky
The paper focuses on creating a model for simulating tourist decision-making process. The model is based on the assumption that decision-making in the tourism is based on the individual motivation and rationality of tourists, the existence of emotions, the feeling of satisfaction from the realized journey and also the influence of the social networks on decision making. The main goal of the model is to verify the suitability of the use of agent-based modeling in simulating tourist decision-making process, to provide a tool for exploring relationships between model elements and forecasting the amount individual visitors in the destinations. The model is implemented in NetLogo software and the predictive potential of the model is tested on the data of four selected regions in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 15:51