BAUEROVÁ, Radka. Are online sales affected by demographic factors in the Czech Republic? Acta academica karviniensia. Karviná: Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2018, roč. 18, č. 1, s. 5-16. ISSN 1212-415X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.25142/aak.2018.001.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Are online sales affected by demographic factors in the Czech Republic?
Autoři BAUEROVÁ, Radka.
Vydání Acta academica karviniensia, Karviná, Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2018, 1212-415X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Webová stránka ukazující na plný text
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Doi http://dx.doi.org/10.25142/aak.2018.001
Klíčová slova anglicky Customer behaviour; demographic factors; demographic segmentation; E-marketing; online purchase; online shopping
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Radka Bauerová, Ph.D., učo 32908. Změněno: 9. 1. 2020 14:14.
Anotace
Almost 80% of households in the Czech Republic have Internet access, which is three times higher than in 2005. This rapid development of the Internet has provided space for the development of e-tail, and online shopping has become a new form of sales. Interestingly, the development of online sales is even higher over the same period, and in 2016, 43.6% of the Czech population shop online. These facts declare the importance of examining factors that can influence the purchase of consumers online, for the sake of e-tail strategic decision making. This article explores the relationship between demographic factors and online purchase using the IBM SPSS software.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 21:34