BAUEROVÁ, Radka a Martin KLEPEK. Technology acceptance as a determinant of online grocery shopping adoption. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2018, roč. 66, č. 3, s. 737-746. ISSN 1211-8516. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.11118/actaun201866030737.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Technology acceptance as a determinant of online grocery shopping adoption.
Autoři BAUEROVÁ, Radka a Martin KLEPEK.
Vydání Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2018, 1211-8516.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Webová stránka s plným textem
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Doi http://dx.doi.org/10.11118/actaun201866030737
Klíčová slova anglicky Online grocery shopping; technology acceptance model; consumer’s behaviour; structural equation modelling; consumer’s technology acceptance.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 12. 4. 2023 09:47.
Anotace
Online grocery shopping plays an important role in the current online market as the most evolving online shopping category. Despite that, consumers adopt this way of shopping quite differently across European countries. To explain such a difference, the Technology acceptance model (TAM) can be used for better understanding consumer behaviour toward habitual online shopping. This paper goes beyond and applies TAM in online grocery area based on the assumption that customers view online grocery shopping as an interaction with system respectively web page interface. The aim of the paper is to explain consumer behaviour in the domain of online grocery shopping. Structural equation modelling was chosen to determine factors influencing online grocery shopping and moreover, to find positive relationships between them.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 22:31