ŠEBESTOVÁ, Jarmila a Wlodimierz SROKA. SMES DECISIONS TO MEET THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS. In Šperka, R., P. Suchánek, J. Šebestová, Ž. Rylková, K. Matušínská, J. Mazurek, Š. Čemerková and R. Dolák (eds.). 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2019. Karviná: Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, 2019, s. 235-243. ISBN 978-80-7510-339-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název SMES DECISIONS TO MEET THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
Autoři ŠEBESTOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant, domácí) a Wlodimierz SROKA (616 Polsko).
Vydání Karviná, 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2019, od s. 235-243, 9 s. 2019.
Nakladatel Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19520/19:A0000084
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7510-339-0
Klíčová slova anglicky circular economy; recycling; sustainable business;waste management
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D., učo 19986. Změněno: 20. 1. 2020 10:22.
Anotace
SMEs are important part of community, reaching many sustainable development goals (SDG) without naming and promoting it. They can be empowered to do more. SMEs should make the SDGs a prominent selling point to demonstrate why consumers should buy from them to reduce waste and recycle. If a consumer sees an SME engaged in the SDGs (goal 8,9 and 12), they will be motivated for further support. Their relationship affects the final success in business, which is supported by results of literature review. Like buying organic or recycling, SMEs should allow consumers to contribute to a sustainable world. The main point of the paper is to compare Czech and Polish approach to circular economy by quantitative evaluation based on primary research (Czechia, 210 respondents) and qualitative context comparison in Poland.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 19:12