GAJDA, Marek. The Role of the Piano in E. L. Doctorow’s The March. In Gabriela Rykalová, Michaela Weiss. Text Analysis and Interpretation/ Textanalyse und -Interpretation. 1. vyd. Opava: Slezská Univerzita v Opavě, 2019, s. 63-76. ISBN 978-80-7510-353-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Role of the Piano in E. L. Doctorow’s The March
Autoři GAJDA, Marek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Opava, Text Analysis and Interpretation/ Textanalyse und -Interpretation, od s. 63-76, 14 s. 2019.
Nakladatel Slezská Univerzita v Opavě
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19240/19:A0000506
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-7510-353-6
Klíčová slova anglicky E. L. Doctorow; The March; piano; historical novel
Štítky SGS42018, ÚCJ
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D., učo 48912. Změněno: 12. 3. 2020 10:45.
Anotace
This paper explores the role of piano music in E. L. Doctorow’s novel The March (2005), with a focus on selected scenes in which this sort of music occurs. It examines the emotions aroused in the protagonists of the scenes in question as well as the atmosphere it creates or underscores, and considers its significance in the book with regard to the symbolic meaning it represents. It also investigates the extent to which music affects the development of the story. Special attention is paid to the piano from the historical viewpoint.
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 07:19