BROŽOVIČOVÁ, Barbora. Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse. In Rykalová, Gabriela / Weiss, Michaela. Text Analysis and Interpretation/ Textanalyse und -Interpretation. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2019, s. 155-173. ISBN 978-80-7510-353-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse.
Název česky Průřezová témata v učebnicích němčiny jako cizího jazyka. Popis přípravné fáze následné analýzy.
Název anglicky Cross-Curricular Topics in German Language Textbooks. Description of the preparatory phase of subsequent analysis.
Autoři BROŽOVIČOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Opava, Text Analysis and Interpretation/ Textanalyse und -Interpretation, od s. 155-173, 19 s. 2019.
Nakladatel Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19240/19:A0000508
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-7510-353-6
Klíčová slova česky učebnice němčiny; průřezová témata; analýza
Klíčová slova anglicky German Language Textbooks; Cross-Curricular Topics; analysis
Štítky SGS42018, ÚCJ
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D., učo 48912. Změněno: 12. 3. 2020 10:31.
Anotace
Auf dem Hintergrund der veränderten Bildungssituation und curricularen Politik in der Tschechischen Republik, die in diesem Kapitel kurz skizziert wird, wird in der Forschung das Potenzial der Lehrwerke im Bereich der fächerübergreifenden Themen untersucht. Es wird der Frage nachgegangen, inwiefern sich das Lehrwerk in Bezug auf die Problematik der fächerübergreifenden Themen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache (DaF) einsetzen lässt. Das Kapitel setzt sich zum Ziel, das methodische Verfahren der Forschung im Hinblick auf die Bildungspolitik in der Tschechischen Republik zu beschreiben.
Anotace česky
Kapitola se zabývá výzkumem potenciálu německých jazykových učebnic na pozadí současné kurikulární politiky ČR. V popředí stojí otázka, do jaké míry je možné nasadit do výuky učebnici němčiny jako cizího jazyka ve vztahu k problematice průřezových témat. Cílem této kapitoly je popsat metodický postup plánovaného výzkumu se zřetelem na současný stav vzdělávacího systému ČR.
Anotace anglicky
This chapter deals with research of the potential of German language textbooks on the background of the current curriculum of the Czech Republic. The question is if (and to what extent) is it possible to introduce a German language textbook into the teaching of foreign language in relation to the cross-curricular topics. The goal of this chapter is to describe the methodological steps of a planned research with relation to the current state of Czech Republic's education system.
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 00:04