ZEZULKOVÁ, Eva a Petr ADAMUS. Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání. Online. In Alena Jůvová, Tomáš Čech (eds.). Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Sborník České pedagogické společnosti. Univerzita Palackého v Olomouci: Česká pedagogická společnost, 2019, s. 55-64. ISBN 978-80-905245-9-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Název česky Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Název anglicky Unequal Roads to Equal Opportunities in Tertiary Education
Autoři ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr ADAMUS (203 Česká republika).
Vydání Univerzita Palackého v Olomouci, Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Sborník České pedagogické společnosti, od s. 55-64, 10 s. 2019.
Nakladatel Česká pedagogická společnost
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/47813059:19510/19:A0000200
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-905245-9-0
Klíčová slova česky terciární vzdělávání; student se specifickými potřebami; rovný přístup; inkluzivní prostředí
Klíčová slova anglicky tertiary education; a student with special needs; equal access; inclusive environment
Změnil Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 7. 2. 2020 10:37.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na aktuální otázky, související s optimalizací vzdělávacího procesu a mírou přístupnosti terciárního vzdělávání uchazečům o studium a studentům se specifickými potřebami. Reflektuje současné inkluzivní tendence ve vzdělávání a zdůrazňuje nutnost adaptace studijního prostředí a studijních podmínek na vysokých školách. Součástí příspěvku jsou praktické zkušenosti při budování inkluzivního prostředí na vysoké škole s důrazem na silné a slabé stránky celého procesu.
Anotace anglicky
The paper focuses on current issues related to the optimization of the educational process and the degree of accessibility of higher education applicants for study and students with special needs. Reflecting current trends in inclusive education and stresses the need for adaptation of the learning environment and study conditions at universities. Part of the contribution of practical experience in building inclusive environments in college with an emphasis on the strengths and weaknesses of the process.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 02:41