2017
Regionální trh terciárního vzdělávání - případ Moravskoslezského kraje
TVRDOŇ, MichalZákladní údaje
Originální název
Regionální trh terciárního vzdělávání - případ Moravskoslezského kraje
Název česky
Regionální trh terciárního vzdělávání - případ Moravskoslezského kraje
Název anglicky
Regional market of tertiary education - the case of the Moravian-Silesian Region
Autoři
TVRDOŇ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 287-295, 9 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/47813059:19520/17:00010824
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-210-8587-9
Klíčová slova anglicky
region; university; Moravian-Silesian Region
Změněno: 7. 2. 2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Přítomnost univerzity v regionu může mít na region několik dopadů, zejména v ekonomické oblasti. Předchozí studie využívaly různých metod kvantifikace těchto účinků, nicméně hlavní účinky lze charakterizovat na straně poptávkové nebo nabídkové či přímé nebo nepřímé. Cílem tohoto příspěvku je vyhodnotit vývoj terciárního vzdělávání v Moravskoslezském kraji v období let 2000 až 2016. Z provedené analýzy je patrné, že se počet studentů v čase výrazně měnil a současně se výrazně snížila regionalizace škol se sídlem v tomto kraji. Současně bylo zjištěno, že velká část studentů s bydlištěm v MSK odchází studovat do jiných krajů.
Anglicky
The presence of the university in the region can have several effects on the region, especially in the economic sphere. Previous studies have used different methods to quantify these effects. Main effects can be characterized by demand or supply side, direct or indirect. The aim of this paper is to evaluate the development of tertiary education in the Moravian-Silesian Region between the years 2000 and 2016. The analysis shows fact that the number of students has changed significantly over time and the regionalization of universities with headquarter in this region has decreased significantly. At the same time, it was found that a large proportion of students residing in MSK are leaving to study in other regions.