STOKLASA, Michal a Halina STARZYCZNÁ. Consumer Ethnocentrism of Moravian-Silesian Region: comparison of CETSCALE research 2013/17. In XX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách sborník příspěvků. Neuveden: Neuveden, 2017, s. 590-597, 7 s. ISBN 978-80-210-8586-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Consumer Ethnocentrism of Moravian-Silesian Region: comparison of CETSCALE research 2013/17
Autoři STOKLASA, Michal (203 Česká republika, domácí) a Halina STARZYCZNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Neuveden, XX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách sborník příspěvků, od s. 590-597, 7 s. 2017.
Nakladatel Neuveden
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/47813059:19520/17:00010832
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-210-8586-2
Klíčová slova anglicky Consumer ethnocentrism; CETSCALE; demographic factors; foreign products; regional products.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 7. 2. 2020 10:57.
Anotace
The aim of this article is to measure the Consumer Ethnocentrism (further as CE) in the Moravian-Silesian region in the Czech Republic utilizing the CETSCALE. The research was focused on finding the strength of individual CETSCALE scales and the dependency of CE on demographic factors. Literature review describes the development of CE, and more importantly the CETSCALE, with some of its critics and constraints. The research took place in the MS Region and the sample consisted of 439 respondents. All the data is compared with our previous research from 2013. According to Cronbach's Alpha, the data is consistent and therefore reliable to explain CE. The main findings are the strength of the CE is as high as 66.3% of the overall possible score, which ranks this region amongst ones with the highest CE. In both, the 2013 and 2017 data, we can observe strong evidence of consumers in this region being highly ethnocentric, supporting local products and local producers, with negative perception of foreign products. In 2014, only education and net monthly income were proven to have statistically significant impact on CE, in 2017 also the age categories.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 04:01