ADÁMEK, Pavel, Radka BAUEROVÁ, Jana KADLUBCOVÁ a Šárka ZAPLETALOVÁ. The Decision Making on Strategy in the Context of Business Excellence Models: The Performance and Strategy. In International Conference on Decision Making for Small and Meidum-Sized Enterprises. Conference Proceedings. Karviná: Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. s. 1-9, 8 s. ISBN 978-80-7510-243-0. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Decision Making on Strategy in the Context of Business Excellence Models: The Performance and Strategy
Autoři ADÁMEK, Pavel (203 Česká republika, domácí), Radka BAUEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana KADLUBCOVÁ (203 Česká republika) a Šárka ZAPLETALOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Karviná, International Conference on Decision Making for Small and Meidum-Sized Enterprises. Conference Proceedings, od s. 1-9, 8 s. 2017.
Nakladatel Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/47813059:19520/17:00010919
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7510-243-0
Klíčová slova anglicky decision making; strategy; business excellence models; performance
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 7. 2. 2020 10:57.
Anotace
The growing interest in total quality management as strategic support to obtain a sustainable competitive advantage is enabling organizations to achieve superior performance. The critical factors of business excellence models are management value, principles, and techniques necessary to yield the desired effects on the company´s performance. The paper focuses on decision making on a strategy of Czech SMEs in the context of business excellence models. The objective of the paper is to specify the relationship between strategy and performance (improvements) of Czech SMEs in the context of business excellence models. The enterprises included in the study are those enterprises that are incorporated in the Czech Republic. A total of 490 enterprises participated in the study, and the main primary data collection instrument was a questionnaire-interview. The findings of the statistical analysis show the influence of selected internal variables on the decision-making the process of Czech SMEs on strategy and relationship between strategy and performance.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:55