J 2017

Assessing Students´ Needs in English Language Teaching

HEINZ, Krystyna a Martina CHYLKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Assessing Students´ Needs in English Language Teaching

Autoři

HEINZ, Krystyna (203 Česká republika, domácí) a Martina CHYLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

CASALC Review, 2017, 1804-9435

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19520/17:00010933

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Klíčová slova anglicky

Business English; communication skills; students ´needs
Změněno: 7. 2. 2020 10:58, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

The article is based on the analysis of the data gathered in a questionnaire survey conducted in the selected groups of the 1st year students who began studying English at School of Business Administration in Karviná in the summer semester of the academic year 2015-2016. The goal of the study is to detect students' needs and requirements concerning their foreign language (FL) study at SBA in Karviná. The data collecting was carried out by distributing questionnaires to respondents and evaluating them. The evaluation of the answers has shown that there exists a discrepancy between students´ awareness of what their command of English should be and what their future employers would expect and their lack of motivation.