HEINZ, Krystyna a Martina CHYLKOVÁ. Assessing Students´ Needs in English Language Teaching. CASALC Review. roč. 7, č. 1, s. 116-126. ISSN 1804-9435. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Assessing Students´ Needs in English Language Teaching
Autoři HEINZ, Krystyna (203 Česká republika, domácí) a Martina CHYLKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání CASALC Review, 2017, 1804-9435.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/47813059:19520/17:00010933
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky Business English; communication skills; students ´needs
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 7. 2. 2020 10:58.
Anotace
The article is based on the analysis of the data gathered in a questionnaire survey conducted in the selected groups of the 1st year students who began studying English at School of Business Administration in Karviná in the summer semester of the academic year 2015-2016. The goal of the study is to detect students' needs and requirements concerning their foreign language (FL) study at SBA in Karviná. The data collecting was carried out by distributing questionnaires to respondents and evaluating them. The evaluation of the answers has shown that there exists a discrepancy between students´ awareness of what their command of English should be and what their future employers would expect and their lack of motivation.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 07:46