2017
Assessing Students´ Needs in English Language Teaching
HEINZ, Krystyna a Martina CHYLKOVÁZákladní údaje
Originální název
Assessing Students´ Needs in English Language Teaching
Autoři
HEINZ, Krystyna (203 Česká republika, domácí) a Martina CHYLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
CASALC Review, 2017, 1804-9435
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19520/17:00010933
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky
Business English; communication skills; students ´needs
Změněno: 7. 2. 2020 10:58, RNDr. Daniel Jakubík
Anotace
V originále
The article is based on the analysis of the data gathered in a questionnaire survey conducted in the selected groups of the 1st year students who began studying English at School of Business Administration in Karviná in the summer semester of the academic year 2015-2016. The goal of the study is to detect students' needs and requirements concerning their foreign language (FL) study at SBA in Karviná. The data collecting was carried out by distributing questionnaires to respondents and evaluating them. The evaluation of the answers has shown that there exists a discrepancy between students´ awareness of what their command of English should be and what their future employers would expect and their lack of motivation.