VÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ. Inkluzivní pedagogika: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava, 2019, 179 s. ISBN 978-80-7510-334-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluzivní pedagogika: Distanční studijní text
Název česky Inkluzivní pedagogika: Distanční studijní text
Autoři VÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ.
Vydání 1. vyd. Opava, 179 s. 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učebnice
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Obsah studijní opory je zaměřen na vysvětlení a analýzu současné situace ve školství v České republice i v zahraničí, které je ovlivněno společným vzděláváním žáků se SVP s intaktními spolužáky ve školách HVP.
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-7510-334-5
Klíčová slova česky Inkluze, inkluzivní pedagogika, inkluzivní škola, inkluzivní vyučování, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní didaktika, inkluzivní třída, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, diagnostika, intervence, základní škola, poradenské služby, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Klíčová slova anglicky Inclusion, inclusive education, inclusive school, inclusive education, inclusive education, inclusive didactics, inclusive class, pupil with special educational needs, diagnostics, intervention, primary school, counseling services, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Štítky Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě 0002400
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Višnická, učo 54899. Změněno: 15. 4. 2020 13:24.
Anotace
Ve studijní opoře je věnovaná pozornost výkladu pojmů inkluze, inkluzivní pedagogika, vývoj inkluzivní školy, index inkluze, kurikulum, inkluzivní vyučování, inkluzivní třída, a to se zřetelem na přístupy v České republice a v zahraničí. Další otázkou je současná vzdělávací politika v České republice s vysvětlením antidiskriminačního zákona, rozbor Akčního plánu inkluzivního vzdělávání na léta 2019-2020 a návazného legislativního rámce pro společné vzdělávání. V novele školského zákona je vysvětlen pojem žák se speciálními vzdělávacími potřebami a podpůrná opatření včetně individuálního vzdělávacího plánu a pozice asistenta pedagoga. Samostatně je zpracovaná problematika základního vzdělávání v inkluzivní škole se zaměřením na analýzu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) z pohledu průběžných legislativních změn a rozbor pedagogicko-psychologických poradenských služeb, ke kterým patří školská poradenská zařízení a školní poradenská pracoviště se zřetelem na pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa. Diagnostika hraje v inkluzivní didaktice důležité postavení. Je pojednáno o efektivitě učení v heterogenní třídě, strategiích učení, kritériích dobrého vyučování s odkazem na podpůrné programy – podpora kooperativního učení (skupinové aktivity) a podpora diferencovaných učebních aktivit (individualizované učení). Je charakterizován přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) s využitím principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Inkluzivní pedagogika; 2019 Text distanční studijní opory vznikl z prostředků ESF projektu "Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě" r.č.:CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002400. Licence Creative Commons  Verze souboru Višnická, P. 15. 4. 2020

Vlastnosti

Název
Inkluzivní pedagogika; 2019
Popis
Text distanční studijní opory vznikl z prostředků ESF projektu "Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě" r.č.:CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002400.
Adresa v ISu
https://is.slu.cz/auth/publication/36800/Inkluzivni_pedagogika.pdf
Adresa ze světa
https://is.slu.cz/publication/36800/Inkluzivni_pedagogika.pdf
Adresa do Správce
https://is.slu.cz/auth/publication/36800/Inkluzivni_pedagogika.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.slu.cz/publication/36800/Inkluzivni_pedagogika.pdf?info
Vloženo
St 15. 4. 2020 13:24

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 51077
  • osoba prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 52617
  • osoba Mgr. Petra Višnická, učo 54899
Atributy
 

Inkluzivni_pedagogika.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.slu.cz/auth/publication/36800/Inkluzivni_pedagogika.pdf
Adresa ze světa
https://is.slu.cz/publication/36800/Inkluzivni_pedagogika.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
2,4 MB
Hash md5
f57f8bfa9f9e2f37611f08e6968ce0e5
Vloženo
St 15. 4. 2020 13:24

Inkluzivni_pedagogika.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.slu.cz/auth/publication/36800/Inkluzivni_pedagogika.txt
Adresa ze světa
https://is.slu.cz/publication/36800/Inkluzivni_pedagogika.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
417,1 KB
Hash md5
2aafde29c9d8a1e30724aff5c559c435
Vloženo
St 15. 4. 2020 13:24
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 20. 7. 2024 19:17