KOSTKOVÁ, Miroslava, Pavlína PELLEŠOVÁ a Milena BOTLÍKOVÁ. Development of Consumption in Czech Tourism In The Time of Changing the Monetary Policy. In Soliman, KS. 26th International-Business-Information-Management-Association Conference. Madrid, Spain: INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA, 34 E GERMANTOWN PIKE, NO. 327, NORRISTOWN, PA 19401 USA, 2015. s. 480 - 488. ISBN 978-0-9860419-5-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Development of Consumption in Czech Tourism In The Time of Changing the Monetary Policy
Autoři KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí), Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milena BOTLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Madrid, Spain, 26th International-Business-Information-Management-Association Conference, od s. 480 - 488, 9 s. 2015.
Nakladatel INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA, 34 E GERMANTOWN PIKE, NO. 327, NORRISTOWN, PA 19401 USA
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/47813059:19520/15:A0000110
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-0-9860419-5-2
UT WoS 000366872700050
Klíčová slova anglicky Consumption; Czech tourism; change; currency intervention; monetary policy
Změnil Změnila: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D., učo 48691. Změněno: 4. 3. 2020 10:19.
Anotace
The article deals with the changes in consumption of Czech tourism after a currency intervention by the Czech National Bank in the autumn 2013. It explores selected aspects of macroeconomic (balance of payments, national accounts data), microeconomic and non-financial performance indicators, focusing on catching the changes of consumer behaviour in tourism. It explores the impacts of currency intervention on the incomes and spending of tourism, the number of the trips and stays, the attitude of different groups of tourists and deals with the change of substitution of the tourist product. The initial negative reaction to CBN's monetary intervention during one year was changed, the Czech tourism market quickly coped with that and adapted to the incurred situation.
VytisknoutZobrazeno: 6. 12. 2022 02:11